22.10.16

SCHIERMONNIKOOG


Hallo, daar was ik dan (eindelijk) weer. De laatste keer dat ik jullie sprak was minder dan een maand geleden maar het ging wel over de zomervakantie. En nu zijn we alweer bij de herfstvakantie beland. What went wrong? Ik heb zooo veel over de reis naar Noorwegen geschreven dat ik alle persoonlijke updates enzovoort er eigenlijk bij in heb laten schieten. Ik was van plan een update te schrijven over september maar aangezien het inmiddels toch al weer bijna eind oktober is heb ik dat plan maar laten varen. Waar ga ik het dan vandaag wel over hebben? Goed, ik ben deze herfstvakantie een paar dagen naar Schiermonnikoog geweest met uiteraard, mijn camera. Tussen de buien door schoot ik een aantal plaatjes die ik met jullie ga delen.


Ik ben dol op Schiermonnikoog. Als je mijn blog al lang volgt was je daar waarschijnlijk al lang achter. Al sinds ik een peutertje was kom ik elke herfstvakantie op Schiermonnikoog. Ik ken het eiland op mijn duimpje. Dat zei ik ook toen ik vijftien was. En toen verdwaalde ik. Wie o wie herinnert zich dat verhaal nog? 

Omdat ik al zo lang op Schiermonnikoog kom voel ik me er een beetje thuis. Het eiland is niet groot waardoor ik elk jaar weer op dezelfde plekken kom die ik inmiddels wel kan dromen. Oud en vertrouwd kun je het wel noemen.

Ik vind het heel fijn om af en toe eens even ergens anders dan in mijn eigen dorp te kunnen fotograferen. Ik ben daar nu eenmaal een beetje op uitgekeken wat betreft fotografie. Met een frisse blik er naar kijken gaat ook een beetje moeilijk omdat ik er al mijn hele leven woon. Dat maakt dat ik het extra fijn vind om als ik eens ergens anders heen ga mijn camera mee te nemen.

En Schiermonnikoog is natuurlijk ook wel de ideale fotografie spot met z'n strand (de reflecties in het water) maar ook niet te vergeten de duinen en het bos. Helaas voor mij regende het continu toen ik in het bos was en dat weerhield me van foto's maken. Ik zou eens graag bijvoorbeeld portretten maken in de duinen. Maar dan heb ik eerst een vrijwilliger nodig. En meer tijd. Want in drie dagen kun je het hele eiland rond maar neem ik nou ook weer net niet ook niet de tijd om een uitgebreide fotosessie te houden. Misschien de volgende keer, wie zal het zeggen?

Ik hoop dat jullie genoten hebben van de foto's die ik wel gemaakt heb. Ik ben vooral lekker uitgewaaid en goed nat geregend, dat was dan weer een beetje jammer. Maar af en toe scheen de zon en kon ik plaatjes schieten. Mijn herfstvakantie is al weer bijna voorbij helaas. Wat hebben jullie gedaan in de herfstvakantie? Of wat gaan jullie doen?


Liefs, 
Annerieke

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat het daar zo vertrouwd is voor je, het ziet er ook mooi en fijn uit daar! Je foto's zijn echt tof! Jammer dat de vakantie bijna voorbij is ja. Ik ben een weekje naar Praag geweest, wat ook erg leuk was. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schiermonnikoog vind ik ook een heerlijk eiland! Ik ben er nu drie keer geweest. Super mooie foto's heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!