27.9.16

SCANDINAVIË | DEEL 8


Hallo, leuk dat je er (weer) bent. Vandaag is het tijd voor het aller aller aller laatste artikel uit de Scandinavië serie. Meer kan ik er ook niet maken, want ik heb alles al gedeeld. Hierna dan. Op de terugweg naar huis reden we langs de hoofdstad van Denemarken en aangezien we toch nog wat tijd over hadden... Je raad het al. We konden het niet laten. We brachten, kort maar krachtig, een bezoekje aan Kopenhagen! 


Al met al zijn we denk ik maar zo'n twee uur in de stad geweest. Mijn ouders waren al eens eerder in Kopenhagen geweest, maar voor mij was het de eerste keer dus ik wilde zo veel mogelijk zien in die twee uur. Met mijn camera om mijn nek, op elke hoek stoppend voor een foto, liepen we door kleurrijke straatjes terwijl ik een zo goed mogelijke sfeerimpressie probeerde te krijgen.

Ik ben dol op Denemarken. Kopenhagen vin ik een soort van soep van de andere Scandinavische landen, Nederland en pastelkleuren. Snap je wat ik bedoel? Denemarken vind ik altijd zo schattig. 

Een city guide voor jullie schrijven over de stad zit er helaas niet in want daarvoor heb ik simpelweg te weinig gezien. Ik zou graag nog eens terug gaan om meer van de stad te zien. Wie weet, ooit? Ik had graag een langer en spetterend laatste artikel voor jullie geschreven, maar ik heb nu eenmaal niet meer beleefd. De vakantie was afgelopen, we gingen naar huis en ik kroop achter mijn laptop om artikelen voor jullie te schrijven.

Acht artikelen, honderd avonturen en een overload aan foto's later zit ik nu drie landen verderop een eind te maken aan deze Scandinavië serie. Ik heb een ontzettend leuke tijd gehad op vakantie en het schrijven van de artikelen beviel me even goed. Het was veel, maar leuk. Ik heb zooooo veel gezien. En ook jullie vonden het leuk om te lezen, wat ik dan weer heel leuk vind. Ik wil vanaf nu van elke trip die ik maak artikelen maken die lijken op deze: veeeel foto's en zo veel mogelijk avonturen (mocht ik die beleefd hebben). Voor nu is het echt afgelopen, mijn volgende artikelen zullen weer "gewoon" over Nederland gaan. Of in ieder geval vanuit Nederland geschreven zijn. Ik vind het stiekem best wel een beetje dat ik het moet afronden daarom is het nogal een lange slot alinea weetje... Oké, even moed verzamelen. Aan alles komt een eind, zo ook aan deze serie. (Niet huilen lieve lezers. Niemand huilde? Nee? Oh. Ik ook niet. Maar het is wel jammer.)

Heeeel veel liefs
en tot snel (jullie, en hopelijk Scandinavië),

Annerieke


MEER SCANDINAVIË:

1 opmerking:

  1. Kopenhagen is echt zo leuk! Ik ben er een dagje geweest toen wij in Denemarken waren, al die kleurtjes daar zijn geweldig <3

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!