18.9.16

SCANDINAVIË | DEEL 7


Zeg, leven hier eigenlijk ook elanden? Want morgen verlaat ik Noorwegen en als ik nog een kans heb om er een te zien, dan is het nu. Zo ging het ongeveer, maar dan in het Engels. Voordat ik het doorhad zat ik in een auto met een stel Noren waarmee ik een landschap vol bos en graanvelden af croste om elanden te spotten. 

Jaa, daar was ik weer! Met vandaag het één na laatste artikel over Scandinavië. Na deel 8 houd ik op, echt waar, ik beloof het. Ik kan me best voorstellen dat jullie voorlopig wel weer even genoeg over Scandinavië gehoord hebben. Ik moet zeggen dat het ook een beetje gek voelt om zo te schrijven over de vakantie terwijl ik zelf juist probeer weer een beetje op te starten met school.

We overnachtten bij een Noors gezin die een (klein) festival in hun tuin organiseerden. Mijn vader trad op, vandaar. Het huis lag ten Oosten van Oslo, vlak bij de Zweedse grens midden op het platteland. In de wijde omtrek waren enkel bos en graanvelden te vinden. En liet dat nu toevallig de ideale omgeving zijn geweest om elanden te spotten. Ik vertelde het net al even, maar we werden dus uitgenodigd op een soort "elandensafari" door de plaatselijke bevolking. Helaas zonder succes. Mijn vader grapte nog "Zul je zien, morgen rijden we terug naar huis en om de eerste de beste bocht staat een eland." Raad eens? Het was dus echt zo. 


Ennnn daar is ie dan! Het is nou niet de meest geweldige foto ooit, maar het is in ieder geval bewijs.


En daarna was het tijd om Noorwegen te verlaten. En alsof deze hele vakantie nog niet leuk genoeg was, keken we ook nog even om het hoekje bij Zweden. We overnachtten op route naar huis en laat dat nou toevallig aan zee zijn geweest. Mama en ik besloten een kijkje te nemen en toen we het strand betraden zakte de zon en kleurde de lucht oranje op.

Ik had jullie graag meer over Zweden verteld, maar meer heb ik helaas zelf ook niet gezien. Ja, ik ben in de supermarkt geweest. Zeg, wisten jullie dat de prijzen in Zweden veel lager liggen dan in Noorwegen? Nee? Weer wat geleerd.

Dat was het weer voor vandaag. De 'Scandinavië-serie' komt bijna tot een eind, er komt nog één artikel aan, en dat vind ik heel erg jammer. Ik heb een beetje het gevoel dat ik de vakantie met deze artikelen afrond. Ik ben zo al met al toch een kleine maand weg geweest en ik heb zo veel beleefd dat ik stiekem al een beetje begon te wennen aan Noorwegen. Het uitzoeken van de foto's en het ophalen van de herinneringen is een mooie terugblik en ik vind het leuk om het allemaal met jullie te delen. En jullie lijken genoten te hebben (ho, ho, het is nog niet helemaal over) van deze serie en dat vind ik ook heel erg leuk om te zien! 

Get ready voor deel 8 en neem vast mentaal afscheid van deze serie. Het was leuk, maar ik kan nou eenmaal geen nieuwe avonturen in Noorwegen beleven terwijl ik op school zit in Groningen. Maar ik zal ook in de toekomst vast genoeg leuke dingen beleven waar ik over kan schrijven. Hé en ik ben ondertussen begonnen te studeren! En ik was jarig 8 september! Ik kom helemaal niet toe aan updates zo joh met al die reisverslagen. Oké, ik ga er weer vandoor, ik zie jullie in het laatste (snik snik) artikel over Scandinavië!

Liefs, 
Annerieke


MEER SCANDINAVIË:

2 opmerkingen:

  1. Aah jammer dat de volgende alweer het laatste verslagje is, vond het heel leuk om over Scandinavië te lezen! :D In Zweden ben ik ook een keer gaan elanden spotten, toch wel een tof moment als je er dan eentje ziet. Die foto's van de zonsondergang zijn zooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk om te horen, thanks! :)

      Jaa klopt! Ik had ook super vaak dat ik dacht dat ik er een zag en dat het dan een boom of iets in die richting bleek te zijn, hahaha! Dus ik was ook wel echt heel enthousiast toen we er echt een tegen kwamen. Anders is het toch een beetje een gemiste kans.

      En dankjeweeeel! :)

      Verwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!