11.8.16

SCANDINAVIË | DEEL 4


Ennnn daar was ik weer! Welkom bij deel 4! Om even jullie geheugen op te frissen: we starten dit artikel vanuit het eerste huisje aan de Hardangerfjord. We hebben sneeuw, bruinvissen en watervallen gezien en ik ga jullie nu vertellen over onze hike en een tripje naar Bergen!


We hadden lang genoeg stil gezeten I guess want we hadden een hike op het programma gezet. We startten op zeeniveau en klommen op naar 800 meter hoogte. En dat is net zo zwaar als het klinkt. Misschien nog wel zwaarder. We hebben maar liefst vijf uur over de tocht naar boven gedaan. Het was dan wel zwaar, maar het was een hele gezellige wandeling door mysterieuze bossen, over riviertjes en langs watervallen. Bek af bereikten we de top, maar het uitzicht maakte veel goed. Toen moesten we nog wel helemaal terug naar beneden. Maar gelukkig ging dat twee keer zo snel als omhoog. Letterlijk, we deden er namelijk twee en een half uur over.

Daarna heb ik nog drie dagen spierpijn gehad. En ik weet niet of ik de komende jaren ooit nog ga instemmen met het beklimmen van een berg. Maar het was stiekem toch ook wel heel erg leuk. 


Wat je niet mag missen wanneer je aan de westkust van Noorwegen verblijft, is een bezoekje aan Bergen als je het internet moet geloven. "Bergen" als in: de stad Bergen. Als je het aan mij vraagt, zeg ik dat het hoogstwaarschijnlijk het meest toeristische plekje van het land is. O-ver-al waar je keek waren toeristen ze zien. Ik vond het eerlijk gezegd meer een toeristisch mierennest dan een mooie stad maar hé, weten we dat ook weer. De oude panden aan de haven (zie onderste foto) zijn trouwens wel ontzettend leuk om te zien. Ik weet alleen niet of ik het zou aanraden aangezien dat natuurlijk maar een klein stukje van de stad is. 


Dat was dan al weer deel vier! Maar wees niet getreurd: loads more is yet to come. Ik ben inmiddels al weer terug in Nederland, maar dat is raar want mijn verhaal is nog helemaal niet zo ver. Daarom blijf ik lekker net doen alsof we pas een week op pad zijn, is het voor jullie ook wat beter te volgen. Get ready voor deel vijf! 

Liefs, Annerieke


MEER SCANDINAVIË:

6 opmerkingen:

  1. Wow, deze plaatjes kunnen zoo uit één of ander populair tijdschrift zijn geplukt! Zooo ontzettend gaaf! Scandinavië blijft toch wel iets speciaals he. ( zoals je merkt ben ik onder de indruk,hehe)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjeweeeel! Dat vind ik super leuk om te horen!

      Verwijderen
  2. Aah wow, je maakt zo'n mooie foto's! Knap, 5 uur aan een stuk een berg oplopen.. En ik zat al te klagen na één uur toen wij op vakantie gingen hiken, hah. Jammer dat Bergen tegenviel, die huisjes zien er wel heel cute uit!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      Not gonna lie, ik klaagde ook al na het eerste half uur. Hahaha!

      Verwijderen
  3. Wat een mooie foto's! Ik wil zo graag in mijn leven ook een keer naar scandinavië. En trouwens, ik vind je blog echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!