31.7.16

SCANDINAVIË | DEEL 3


Het is weer zo ver, een nieuw artikel over Scandinavië. Deel drie al weer. En ik heb nog veel en veel meer gepland. Kunnen jullie het nog aan? Dag drie, daar waren we gebleven. We reden van Kristiansand (weet je het nog?) naar ons eerste huisje in Ulvik, gelegen aan de Hardangerfjord. 



Voordat we op onze eerste bestemming arriveerden moesten we eerst nog een dag rijden. We kwamen steeds hoger en hoger de bergen in en de temperatuur zakte van veertien naar dertien, twaalf, elf, tien, negen tot acht. (Alsof het nog niet koud genoeg was.) En op het hoogste punt lag, jawel, sneeuw.

Terwijl ik foto's stond te maken van de sneeuw werden mijn ouders in het Noors aangesproken, niet dat we daar veel van verstonden, maar goed, wat we wisten te begrijpen was dat verderop zou een waterval zijn waar we 'echt heen moesten'. Aangezien het toch op de route lag kon het geen kwaad om even te stoppen. Nou en het was het stoppen zeker waard. 



Excusez-moi voor de druppels op de lens. Er was niet echt aan te ontkomen want ja: waterval! Mocht je benieuwd zijn, het is de Låtefossen 'tweeling-waterval' gelegen in de buurt van Odda.

Na al deze bezienswaardigheden kwamen we eindelijk aan bij het huisje waar we langere tijd zouden verblijven. 


Het weer wilde niet bepaald meewerken maar dat liet ons niet tegenhouden. We wapenden ons tegen de oh-zo-zonnige-weersomstandigheden ahum met regenjassen en we wensden dat de bewolking weg zou trekken zodat we een mooie dag zouden hebben om de Noorse zomer te vieren. 


En dat gebeurde! Het weer was voor Noorse begrippen veldig bra (heel goed) met twee dagen mist tegenover vijf zonnig en warm. Ja, de korte broek kon zelfs uit de koffer. Wie had dat gedacht?




Oh en voordat ik het vergeet te zeggen: er zwommen dolfijnen in de fjord! Oké, bruinvissen, same thing. Deze foto heeft de slechtste kwaliteit ooit, ik weet het, maar je ziet de bruinvis, daar gaat het om.

Week één was pas net voorbij en we hadden al zo veel moois gezien. In deel vier vertel ik over wat we verder vanuit dit huisje beleefd hebben. En ja dat wil je lezen. Ik zou het in ieder geval willen lezen. Telt dat? 

Na deel vier komt deel vijf online, daarna zes en wie weet hoe veel nog meer. Ja ik weet het, het is veel, maar het is allemaal té leuk om niet te delen. Ik probeer het voor jullie niet te langdradig te maken en jullie lijken het leuk te vinden en dat vind ik dan weer leuk. Voor elk wat wils. Bereid je voor op deel vier, dan kan ik hem in de tussentijd schrijven. Ik had een week geen Wi-Fi, vandaar het gat in mijn uploads. 


Liefs, Annerieke

MEER SCANDINAVIË:

MEER SCANDINAVIË:

2 opmerkingen:

  1. Wat is scandinavie mooi he! Hele mooie foto's - vooral die foto met dat bootje (op de een of andere manier blijf ik er maar naar kijken, zo mooi vind ik hem!). Ik ga ook even al je andere artikelen over Scandinavie lezen - love it!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!