19.7.16

SCANDINAVIË | DEEL 2


Het was de tweede dag van onze reis en we hadden Korning en Lønstrup al bezocht. Na een dagje Denemarken was het tijd in Hirtshals op de boot naar Kristiansand in Noorwegen te stappen. Kijk mee voor het stadsleven in Kristiansand en een tussenstop aan het water.


Hoge golven, een hoop schommeling en een boot vol zeezieke mensen. Great. Na drie uurtjes meerde de boot aan in Kristiansand. Ik zette voor de eerste keer mijn voeten op Noorse bodem. Het was al laat en we overnachtten in Kristiansand in een hotel. Maar voordat het tijd was om naar bed te gaan wilden we eerst een hapje eten en de stad verkennen. 


We aten in een restaurant genaamd Sørensen. Het interieur was er geweldig ja uh anders kan ook bijna niet in Scandinavië, net als het eten. De bediening was er alleraardigst en ik kreeg toestemming om een aantal plaatjes te schieten. Daarna verkenden we met ons buikje vol nog kort te stad. En toen was het tijd om te slapen.

De volgende ochtend pakten we onze koffers weer in en reisden we verder Noorwegen door op weg naar het eerste huisje waar we eerst langere tijd zouden verblijven. We hadden 400km af te leggen maar doordat we door de meest prachtige landschappen reden viel dat reuze mee. Langs de weg lag een rivier waar we besloten een pauze te nemen. 


Wat ik zo heerlijk vind aan Noorwegen (naast alle andere driehonderdvijfenzestigduizend redenen) zijn de meren, watervallen en riviertjes. Met je voeten boven een stroompje bungelen terwijl je op de achtergrond een bulderende waterval hoort, over de stenen in een rivier springen, dat soort dingen. En  laat dit daar nou de perfecte plek voor te zijn geweest. Van mij kon de pauze niet lang genoeg duren. Maar we moesten door, anders zouden we nooit in ons huisje aankomen. Bovendien zou het toch alleen maar mooier en mooier worden.

Zo, dat was dan al weer deel 2! In het volgende artikel vertel ik over nóg meer tussenstoppen van dag 3! Oh ik heb zo veel moois gezien, nu al. Ik kan niet wachten om alles met jullie te delen. Hoe vinden jullie het tot nu toe? Wat vinden jullie leuk om te lezen en zien? Let me know!

Liefs, Annerieke

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's en wat een leuk verslag! Lijkt me echt fantastisch om daar vakantie te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, wat een heerlijke foto's weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die foto's! Instant wanderlust-gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja absoluut. Noorwegen schreeuwt: 'Wanderlust!' Mijn wanderlust-gevoel heeft echt een enorme boost gekregen deze weken haha!

      Verwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!