17.7.16

SCANDINAVIË | DEEL 1


Vorig jaar ging het feest niet door, maar nu is het tijd voor de herkansing. Op naar Scandinavië! Ik hoop jullie via foto's en tekst tot zo ver kan een beetje mee te nemen op avontuur. Ik deel alles op in meerdere artikelen want het is simpelweg te veel. Voor nu vertel ik over Denemarken, lees je mee?

Per auto reed ik samen met mijn ouders van Nederland naar Denemarken. We hadden de hele dag gereisd en overnachtten in Korning, een klein dorpje op het Deense heuvelachtige platteland tussen de graanvelden. Daar heb ik verder eigenlijk vrijwel geen foto's van (excuse me) dus we gaan snel verder naar het volgende prachtige Deense plaatsje waar ik in tegenstelling tot Korning waarschijnlijk op elke hoek wel een foto heb gemaakt.


We stopten in Lønstrup, een dorpje aan de kust waar ik in 2009 ook ben geweest. Het was zo lang geleden dat ik zelfs even was vergeten hoe mooi het daar is. Er vlogen zeemeeuwen boven mijn hoofd terwijl ik met mijn camera van het ene straatje naar het andere rende: alles moest op de foto. En het beste was hoe je van de knusse straatjes zo het strand op liep.


Daarna reden we verder naar, wederom, een prachtige plek. Ook hier waren we al eens eerder geweest. De tocht begon in het groen, omringd door koeien. Met een rivier aan onze linkerhand liepen we over een smal pad tussen brandnetels en andere hoge groenigheid door, ja je moet er wat voor over hebben. Plots veranderde het groen in strand en mondde de rivier uit in zee. Oh, het was zo mooi. Trouwens, op de laatste foto beeld ik een zeester uit. 

Pas midden in dag twee en al zo veel gezien! Dat belooft wat. In het volgende deel vertel ik over de overtocht van Denemarken naar Kristiansand in, jawel, Noorwegen. Coming soon. Verwacht ook in de volgende delen veeel mooie foto's. En ik kan het weten, ik was er bij. Nou je humor is weer on point hoor Annerieke. 

Laat me weten wat je tot nu toe vind van mijn "Scandinavië serie" zo na deel 1. Ik ben heel erg benieuwd! 


Liefs, Annerieke


MEER SCANDINAVIË:

1 opmerking:

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!