10.6.16

KATTEN OP TEGELTJES


Juliet en ik zaten een beetje aan het gras pulkend te praten over (ja waarover eigenijk?), vast iets onzinnigs, toen haar twee katten ons een bezoekje kwamen brengen. Ze besloten een stapel oude tegels als ligplek te kiezen en het totale plaatje zag er zó "om door een ringetje te halen" uit dat ik tegen Juliet zei terwijl ik zo onopvallend mogelijk opstond (ik wilde de katten absoluut niet wegjagen): 'Zorg jij dat die katten zo blijven liggen, dan haal ik snel de camera.' Want wat waren ze fotogeniek met z'n tweetjes: aanschouw hier het resultaat.


Fotogeniek hmm? De fotograaf in mij vindt dit soort momenten altijd heerlijk. Het is het perfecte voorbeeld van 'voor een mooie foto heb je gewoon geluk nodig'. Want die katten kan ik niet dwingen daar te gaan liggen en wat waren deze foto's nu geweest zonder katten? Plaatjes van een stapeltje tegels. Ik zeg altijd maar zo: fotograferen is niet alleen en kwestie van techniek: het is vooral geluk (prachtig gekleurde zonsondergang/mooie situatie), timing (oh daar gaat de kat...). Als dat allemaal mee zit is je kans op goede foto's al stukken groter. Maar je moet zelf natuurlijk nog zorgen voor de juiste instellingen maar vooral ook de compositie en de beste lichtinval. Wat dat betreft is het vooral: oefening baart kunst. 

Ik denk dat ik binnenkort maar eens een apart artikel wijdt aan mijn ervaringen met fotografie waarin ik jullie alle ins en outs vertel van mijn ontwikkeling wat betreft foto's maken. Anders zit ik hier morgen nog, ik kan nog heel lang verder praten over dat onderwerp namelijk. Maar voor nu is het wel weer even goed zo. Ik zie jullie binnenkort weer met dat artikel en voor nu ciao! 

Ik hoop dat jullie genoten hebben van deze foto's en mijn brabbel verhaal en dat jullie uitkijken naar het komende artikel (waarvan ik vrijwel alles al heb 'gespoilt' (om het maar even zo te zeggen) naja dat geeft niet, hebben jullie iets om je voor te bereiden). Hopelijk zal het geen 3 jaar duren totdat mijn volgende artikel online staat, maar ik verwacht dat het niet lang meer op zich zal laten duren. Oké nu ga ik echt hoor, doei!


Liefs, Annerieke

13 opmerkingen:

  1. Mooie foto's en prachtige katten, wat zijn het plaatjes zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie plaatjes! Op dat soort moment heb ik vaak geen camera bij de hand

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook mijn meest gemaakte fout, meestal is het dan een kwestie van heel hard rennen en hopen dat ik op tijd terug ben haha! ;)

      Verwijderen
  3. Wauw wat een gave foto´s! En inderdaad, fotografie is ook voor een deel geluk hebben. Ik ben heel benieuwd naar je artikeltje over je ervaringen met fotografie btw! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ah dat vind ik leuk om te horen! :)

      Verwijderen
  4. ik vind die ogen altijd zo mooi bij katten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Same! Bovendien matchen ze met het groen van de tuin #eyesforthewin

      Verwijderen
  5. Ahh die katten blijven wel goed zitten! En ze zijn mooi, zeker vergeleken met onze kat, die is niet héél fotogeniek haha. Ik ben erg benieuwd naar je volgende artikeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Nou die zwarte, dat is een ellende! Hij is ontzettend lief en knuffelbaar maar is vrij slecht in stilzitten, in tegenstelling tot de grijze. Die gedraagt zich als een heuse diva zodra er een camera tevoorschijn komt (normaal eigenlijk ook). En ze heeft zo'n prachtige vacht die zo omlijnt wordt door licht in de zon. Echt ideaal voor foto's zo'n kat ;)

      Verwijderen
  6. Zo lief! Met welke lens is dit getrokken?

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!