26.5.16

DE EXAMENS ZIJN OVER


Van 25 april tot en met 25 mei heb ik elke dag boven mijn boeken of in de gymzaal boven mijn examen doorgebracht. En aangezien het vandaag de 26e is, betekent dat dat ik klaar ben met mijn examens! YES YES YES. En om heel eerlijk te zijn gingen ze allemaal zo goed (ik heb alles meteen nagekeken en de punten opgeteld) dat ik zelfs met een norm van 0,0 op alle vakken nog slaag. Papa wilde de vlag al buiten hangen maar dat heb ik uit zijn hoofd gepraat, dat soort gekkigheid brengt vast ongeluk. 


Om dit heugelijk feit te vieren hadden mijn ouders bedacht dat we samen uit eten konden gaan. Na wat energie bij elkaar geraapt te hebben (ik was bekaf na het scheikunde examen) kwamen we aan bij het desbetreffende restaurant waar Juliet als verrassing alvast aan de tafel zat. Super lief! (Helaas zijn mijn ouders niet zo goed in geheimen bewaren dus ik had al vrij snel door dat er iets speelde, maar eerlijk is eerlijk, ik had dit niet voorspeld). Nice photobomb by the way.

Om even terug te komen op het laatste examen, scheikunde, ik dacht dus toen ik de examenzaal uit liep echt dat het 'slecht' was gegaan. (Ik verwachtte ongeveer een zes, en ik weet dat dat helemaal niet laag is, maar ik had vreselijk goed geleerd en mijn doel was dan ook om een acht als eindcijfer voor scheikunde te halen, en daarvoor moest ik een 7,8 scoren op het eindexamen.) 

Die acht had ik trouwens nodig om cum laude te kunnen slagen (ja dat was mijn doel, een beetje hoge eisen stellen aan jezelf leidt tot hoge prestaties weet je wel). In eerste instantie was ik niet van plan het examen na te kijken, ik dacht: cum laude zit er toch niet meer in en slagen doe ik vast wel dus laat dan ook maar. Maar mijn nieuwsgierigheid begon op te borrelen en ik telde de punten, wat leidde tot een 7,9 met norm 1. EEN 7,9!!!! Kortom, als de norm niet al te veel zakt, heb ik straks een acht als eindcijfer voor scheikunde. Om heel eerlijk te zijn vind ik dat misschien nog wel toffer dan cum laude slagen.

Of ik ook echt cum laude ga slagen? Dat hangt af van de N-term (als je geen examens hebt gedaan heb je waarschijnlijk geen flauw idee waar ik het over heb haha sorry) op aardrijkskunde. Die moet minimaal 1,3 worden om een acht afgerond te staan op mijn eindcijfer maar de kans dat de norm zo ver stijgt (ten opzichte van 1,0) is best wel klein dus ik denk niet dat cum laude er voor mij in zit dit jaar. Maar hé, ik heb straks wel lekker een acht op scheikunde. (Die kans is in ieder geval groot).

Ik wacht 16 juni af en dan hoor ik of ik geslaagd ben, of cum laude geslaagd ben, dat is toch eigenlijk te gek voor woorden? Hoe je het ook went of keert, ik heb in ieder geval drie maanden vakantie en dat is ook niet verkeerd. En al deze vrije tijd betekent hoogstwaarschijnlijk ook dat ik eindelijk weer eens wat regelmatiger artikelen online kan gaan zetten, yay! 


Hebben jullie ook examens gedaan dit jaar? En gingen ze goed? Let me know!

Liefs, Annerieke

3 opmerkingen:

  1. Super tof dat je nu eindelijk klaar bent met je examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je er nu klaar mee bent en dat ze zo goed gingen! Wooow, een 8 voor scheikunde zelfs, echt knap. Geniet van je welverdiende vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!