23.1.16

SNEEUW EN GEKLETS


De afgelopen week lag er weer sneeuw (hiep hoi) en dus kon ik het niet laten om er op uit te gaan (tot zover je een rondje door je tuin lopen er op uit kunt gaan kan noemen maar hé, het gaat om het idee, dat rijmt). Zo verzamelde ik een aantal foto's de afgelopen dagen, en daarbij heb ik eigenlijk een soort van 'klets artikel' geschreven. Het is al een tijd geleden sinds ik zoiets schreef, en ik vind het leuk om jullie zo af en toe eens gezellig bij te kletsen, dus dat heb ik gedaan. Kijk je mee?


Laat ik maar meteen met het leukste nieuws beginnen: mijn toetsweek is voorbij! Oooh, na zo'n week jezelf afzonderen van de rest van de wereld en je volledig in boeken storten voelt het heerlijk om gewoon even iets anders te kunnen doen zonder je te hoeven te stressen over alle lesstof die je nog moet leren. Want dat hoeft voorlopig even niet meer, en ik kan je vertellen, dat voelt heerlijk.

Nu mijn toetsweek voorbij is, heb ik ineens weer tijd voor alle dingen die ik voor me uit geschoven heb al die dagen om maar zo veel mogelijk tijd over te houden voor het leren. Ik ben namelijk een van die mensen die het een goed idee vind om de dag van te voren te gaan beginnen met leren voor een toets. Ehh oeps. Wonder boven wonder werkt dit op een of andere manier gewoon goed voor mij. Ik vind dat trouwens helemaal geen goed idee, ik kom gewoon niet aan toe om eerder te beginnen met leren.

Zoals ik al zei, ik moet de komende tijd bezig met een hoop dingen. Zo moet de vakantie (naar Noorwegen, finally!) bijvoorbeeld geboekt worden, voordat alles straks vol zit. En ik moet beetje bij beetje toch wel echt een besluit gaan nemen over mijn studiekeuze. Want 1 mei (de deadline voor het inschrijven voor de meeste studies) komt steeds dichterbij, en dat neemt een hoop stress met zich mee. Ik weet het namelijk nog steeds niet, help. Hebben jullie je al ingeschreven voor een studie?

Ik wil even terugkomen op de vakantie. We (mijn ouders en ik) gaan dus naar Noorwegen. YES. Vorig jaar wilden we dat ook al doen, maar vanwege de slechte weersomstandigheden besloten we toen dat we dat maar beter niet konden doen. De artikelen daarover kan je hier en hier vinden. Hopelijk is het weer dit jaar beter, en wordt het een top vakantie. Waarschijnlijk wel, want ik heb er vreselijk veel zin in.

We gaan naar ongeveer midden Noorwegen en ondanks dat we oorspronkelijk geen rondreis zouden maken, heb ik mijn ouders toch over weten te halen om op de heenweg over Zweden en Oslo te reizen. Want tja, als je daar dan toch in de buurt bent, kan je dat maar beter optimaal benutten, toch? Mij kennende zal ik vast en zeker mijn avonturen in Noorwegen met jullie gaan delen, maar zo ver is het nog lang niet.

En wat misschien nog wel het beste is, is dat we in huisjes zullen overnachten, en niet in een hotel/camper/tent/whatever. Toen ik met Juliet naar Parijs ging hadden we ook een huisje gehuurd, dat is zo ontzettend leuk, want je 'woont' dan als het ware echt voor een korte tijd op zo'n locatie. Het artikel over Parijs kan je trouwens hier vinden. Zo, dit verandert wel lekker in een 'doorklik-artikel' als ik zo door ga.

Maar zo ga ik niet door, want dit is wel weer genoeg geklets voor vandaag. Vinden jullie het leuk om zo'n rommelig 'kletsartikel' te lezen? Moet ik dat vaker doen? Laat het me weten, ik ben namelijk  benieuwd naar wat jullie ervan vinden. Ohja en dan nog iets: ligt er bij jullie ook sneeuw? Of is dat weer eens alleen in het Noorden van het land? Mij hoor je niet klagen hoor, ik ben dol op sneeuw.


Liefs,
Annerieke

4 opmerkingen:

  1. Jaa, juist leuk die kletsartikeltjes! De foto's zijn ook zo mooi, kunnen zo op Tumblr of Weheartit. Ik wacht echt nog op een dik pak sneeuw hier. Wat supergaaf dat je naar Noorwegen gaat, dat land staat ook echt op mijn travel bucketlist <3 Heeel veel plezier (ookal duurt het nog even!) X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aawh dankjewel! :)
      Oh jammer van de sneeuw, bij ons is het ook allemaal weggesmolten gisteren (sniksnik), maar we hebben toch zo ongeveer een week lang sneeuw gehad! Hopelijk komt het er in de rest van Nederland ook snel aan.
      Ja precies, bij mij dus ook! Ik mocht dit jaar kiezen waar we heen zouden gaan (dus echt uit alles: Verweggistan, alles was mogelijk) en in plaats van een of ander tropisch eiland koos ik voor Noorwegen, het lijkt me daar zo mooi! Dankjewel, het komt vast goed, als het net zo'n mooi land is als ik verwacht in ieder geval.

      Liefs!

      Verwijderen
  2. Wauw zo mooi! Met welke lens zijn deze foto's getrokken? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!
      Alle foto's zijn gemaakt met de Sony E 4/PZ 18-105 G OSS
      Die lens gebruik ik sinds een tijdje vrijwel altijd want hij heeft een heel mooi scherpte diepte effect, maar werkt net zo goed voor een landschapsfoto (of een andere foto waarin je alles even scherp wilt. In plaats van op de voorgrond iets scherp en op de achtergrond een soort blur.)
      En hij kan in vergelijking met mijn vorige lens heel ver inzoomen, plus dat hij dan het sterke scherptediepte effect houdt! :)

      Verwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!