6.1.16

DRIE DAGEN IJSVRIJ


Dinsdagochtend, de tweede schooldag na de vakantie, kwam ik met moeite mijn bed uit, ondanks dat school vanwege het weeralarm de eerste twee uur vrij had gegeven. Eenmaal mezelf naar beneden gesleept, las ik tot mijn grote verbazing op de website van school dat hij gesloten was vanwege  de ijzel. Er was code rood afgegeven, wat betekende dat de bussen niet reden, en dat alle scholen gesloten waren in Friesland, Groningen en Drenthe. IJsvrij? Dat is iets waar ik al sinds groep 2 (toen ik voor het eerst ijsvrij kreeg) op hoopte! En het beste: we kregen niet één, niet twee, maar drie dagen ijsvrij!


Ik besloot meteen naar buiten te gaan (uiteraard nadat ik me had omgekleed en had ontbeten), en foto's de maken! Ik dacht, morgen is de sneeuw vast weer weg (dat had ik fout, haha) dus laat ik er maar zo goed mogelijk gebruik van maken. Toen ik klaar was met mijn pogingen om foto's te maken van vogels, die natuurlijk wegvlogen, besloot ik Juliet te bellen. Het was tijd om te gaan sleeën. 


Voordat we gingen sleeën moesten er natuurlijk eerst foto's gemaakt worden. Daarvoor poseerden we met een slee op straat, er zouden toch geen auto's langsrijden, aangezien de straat was veranderd in een ijsbaan. Later op de middag hebben we trouwens nog geschaatst. Op straat. Het kan allemaal tegenwoordig.



De volgende ochtend werd ik door mijn vader wakker gemaakt: "Blijf nog maar lekker liggen, de scholen zijn vandaag ook dicht!" Het nieuws wat ik niet bepaald verwacht had, maar natuurlijk wel op had gehoopt. En op de schoolsite stond meteen leuk nieuws voor morgen: donderdag zou school óók dicht zijn omdat de gladheid aan hield. Heerlijk. Wat dan wel weer een beetje jammer is, is dat volgende week mijn toetsweek begint, en dat ik van een aantal vakken helemaal geen lessen meer heb gehad waarin ik vragen kon stellen, of waarin we de laatste uitleg voor het proefwerk kregen. Maar hé, we hebben drie dagen ijsvrij (morgen, donderdag, nog steeds)! Dat is toch geweldig?

Oh, en voordat ik het vergeet wil ik jullie natuurlijk nog allemaal een gelukkig nieuwjaar wensen! Ik hoop dat jullie allemaal heel de jaarwisseling door zijn gekomen en net zoveel zin hebben in 2016 als ik. Maak er iets moois van!

HEBBEN JULLIE OOK IJSVRIJ (GEHAD)?

Liefs, Annerieke

1 opmerking:

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!