4.11.15

MIJN AVONTUUR IN ENGELAND (DEEL 2)


Zoals je in deel 1 van 'Mijn avontuur in Engeland' hebt kunnen lezen, hebben we een hoop geweldig leuke dingen meegemaakt. Maar ook de laatste twee dagen, waarin we onder andere naar Londen gingen, hebben we weer een hoop beleefd. Lees je mee?




Op dag vier zouden we een boottocht over de Thames (de rivier die door Londen stroomt) maken van Greenwich naar Westminster pier. Met de boot stopten we letterlijk echt een paar meter voor the House of the Parliament, met natuurlijk de Big Ben. Zo sta je op een boot, zo sta je midden in Londen. Vervolgens liepen we gezamenlijk (onderweg zagen we overal de Engelse taxi's) naar de plek waar de bus ons weer op zou halen (niet bepaald wat je een vervelende plek noemt, zie een na laatste foto hierboven) aan het eind van de middag, en konden we de stad gaan verkennen! 

We besloten met een groepje richting Oxford Street te lopen, waar we uiteindelijk helemaal niet zijn aangekomen, omdat we onderweg veel te veel leuke winkels tegen kwamen (duhh). We hebben vrijwel de hele middag in en rondom Regent Street gespendeerd, ook niet verkeerd.


(Ooh, please let er niet op hoe scheef de toren lijkt te staan, de foto is recht. Want als ik hem 'recht' draai, dan zie je dat het niet zo hoort aan het gebouw dat rechts aan de toren vast staat. Het is een illusie dames en heren, maar daar kijken we vandaag even doorheen, goed?)


Vrijwel de hele vijfde dag hadden we vrij in Londen, en we kregen nu ook van school een metrokaart, zodat we met de welbekende underground heel Londen door konden reizen. Ik vond het not done om Londen te verlaten zonder Oxford Street te hebben gezien, en daarom besloten we vanaf het nieuwe verzamelpunt naar Oxford Street te lopen, en daar nog meer geld uit te geven. Het viel overigens best mee hoeveel ik gekocht heb. 

Het duurde niet lang voordat Lisa en ik Laura en Tessa kwijt waren geraakt. We dachten dat het een goed idee was om vijf minuutjes op te splitsen, en we konden elkaar daarna meteen al niet meer terug vinden. Lisa en ik zetten onze Oxford Street expeditie met z'n tweeën voort, en kwamen in de meest leuke winkels: De Disney winkel, de grootste Lush winkel ter wereld, en natuurlijk een hele hoop Engelse ketens die we uiteraard niet konden overslaan.

Voor we het door hadden, waren we heel Oxford Street (ja echt) (volgens wikipedia is hij 1,9 km lang, wow) afgelopen. We hadden helaas niet meer genoeg tijd om Buckingham Palace te bezoeken, maar konden nog wel door met de underground te reizen (wat stiekem ook op mijn to-do lijstje stond) een kijkje nemen bij the Houses of Parliament, waar we de vorige dag helaas maar heel even waren geweest. We namen de underground (waarbij Lisa volledig op mijn kaartlees-skills moest vertrouwen, het is merkwaardig genoeg goed gekomen), en stapten wederom recht voor de Big Ben uit, waar we als heuse toeristen een beetje rond hebben geneusd.

Met de underground gingen we terug naar de ontmoetingsplek, waar we vlakbij met heel havo 5 uit eten gingen. Daarna gingen we met de hele groep naar de musical van de Lion King, en daarna stapten we in de bus naar huis. We reisden dus 's nachts. Niet echt een succes, want ondanks dat iedereen compleet uitgeput was, viel niemand in slaap, en voelden we ons allemaal net zombies. Ik in ieder geval wel.

Ik vond het heel erg jammer dat de reis zo snel al weer voorbij was, maar het was ook verschrikkelijk fijn om weer in mijn eigen bedje te slapen (tot twee uur 's middags, oeps). 

Dit was dan mijn avontuur in Engeland, kort samengevat dat wel, want ik had jullie nog veel meer kunnen vertellen. Zoals Arlene bijvoorbeeld in haar onesie danste terwijl ze rijstwafels at op de kamer in ons gastgezin (jaja, dat kan niet onopgemerkt blijven hahaha). Of hoeveel lol we hebben gehad tijdens het avondeten toen we een haar in Julia's eten ontdekten (sorry juul hahaha). Tja, dat dus. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen!


ZIJN JULLIE WEL EENS IN ENGELAND GEWEEST?

Liefs, Annerieke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!