31.10.15

MIJN AVONTUUR IN ENGELAND (DEEL 1)


Al tijden riep ik dat het me zo geweldig zou lijken om eens naar Engeland te gaan. En voor ik het door had, was het zover en was ik op een zondagochtend om half 7 op weg naar school om vanaf daar in de bus naar Reading te stappen. Ik heb een hele hoop meegemaakt, en ik kan niet wachten om te beginnen met vertellen. Lees je mee?

Voor de reisweek van dit jaar was voor havo 5 een reis naar Engeland gepland door school. We zouden in kleine groepjes slapen bij gastgezinnen in Reading, en vanaf daar verschillende uitstapjes maken naar onder andere Londen. *Scream of excitement*

Hier zien we de 'witte krijtrotsen van Dover' aldus de gymdocent. Ohja, vanaf de boot natuurlijk. 


Hierboven zien we het uitzicht vanaf Glastonbury tor. Het is mooi hè? Nou, dat mocht ook wel, na die honderden traptreden die we hebben moeten klimmen. De toren zelf stelt verder niet zo heel veel voor, ooit stond er een complete kerk, maar tegenwoordig is daarvan nog maar een klein deel van zichtbaar, de toren. (Zo hé, ik lijk net een reisgids.)


Dezelfde dag nog, brachten we ook een bezoek aan Bath. Bath is een stad waarin, aan de naam wel af te leiden, de 'Roman baths' te vinden zijn. Kort gezegd is het de plek waar vroeger de Romeinen graag badderden. Helaas was er niet heel veel van de oorspronkelijke baden meer over. Het mooiste in het museum vond ik denk ik het 'hoofdbad' (zie bovenstaande foto). Oh, en daarna kregen we vrije tijd in Bath, en dat vond ik geweldig, want het was de allereerste Engelse stad waar ik ooit echt in het centrum ben geweest. Ik kwam overal Engelse winkelketens tegen, en ik sleepte iedereen overal mee naar binnen. (Andersom ook hoor, dat moet ik er wel even bij zeggen. Haha!)



Nu komt denk ik toch wel het beste verhaal van mijn reis. Want in Oxford dames en heren, daar hebben wij ons avontuurtje wel beleefd. Zit je er klaar voor? 

Voor de ochtend van de derde dag stond Oxford op het programma. We hadden eigenlijk niet echt een plan toen we de stad mochten verkennen, en besloten gewoon maar een stuk te lopen. Ineens zagen we links een enorm gebouw, en we vroegen ons af of dat de Christ Church zou zijn, waar we onze docent over hadden horen praten. In de Christ Church zouden namelijk opnames van Harry Potter zijn geweest. 

Het gebouw bleek inderdaad de Christ Church te zijn, en we probeerden stiekem naar binnen te gluren de binnentuinen te bewonderen die we vanaf de straat konden zien. We liepen een stuk om het gebouw heen (achter Aziatische toeristen aan, ja zo kom je nog eens ergens) en kwamen via een of ander poortje bij een ingang van het 'museum'. Weer liepen we achter andere toeristen aan, en ineens waren we langs de beveiliging, en liepen we dus per ongelijk zonder kaartje in het museum rond.

Natuurlijk vielen we super erg op, want we trokken ons niets aan van de aangegeven route die je als bezoeker kon lopen, en we werden zelfs aangesproken of we toevallig onze begeleider kwijt waren. We besloten 'onopvallender' te werk te gaan, en kwamen via de aangegeven route de meest mooie binnentuinen en geheime (kind of) bibliotheken tegen. En op een gegeven moment zelfs, jawel, de bekende Harry Potter diningroom. 

En dit allemaal dus per ongelijk. Bizar toch? Nou, we hebben in ieder geval daarna de grootste lol gehad toen we ons beseften wat we eigenlijk gedaan hadden.

Ik had zo veel te vertellen, dat het eigenlijk een beetje té veel werd voor in één artikel. En daarom heb ik besloten om het in tweeën te delen, zodat ik niets hoefde in te korten. Dus, stay tuned voor deel 2 (die komt woensdag online) als je benieuwd bent wat ik verder voor avonturen heb meegemaakt in onder andere Londen! Oh, ik heb er zelf al zin in. Ok, doei.

Mijn avontuur in England (deel 2)


Liefs, Annerieke

2 opmerkingen:

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!