4.10.15

FIJNE DINGEN AAN DE HERFST



Goed, het is belachelijk lang geleden sinds ik voor het laatst iets van me liet horen. Oeps. Het is inmiddels al oktober, en dat betekent dat ik wellicht een beetje laat ben met jullie te vertellen dat de herfst is aangebroken. Het liefst had ik dit artikel online gegooid op 21 september, toen de herfst officieel begon, maar toen moest het nog geschreven worden. En de foto's moesten nog worden gemaakt. Oh, ik kan zo goed plannen, NOT. Laten we dit incident even door de vingers zien, en genieten van herfst plaatjes en praatjes. (See what I did there?)



Mijn moeder kwam thuis met een verhaal dat ze vlak langs de weg prachtige paddenstoelen had zien staan. Bijna vanzelfsprekend pakte ik mijn jas en trok ik mijn schoenen aan. Het is namelijk een soort van traditie geworden om eens per jaar een soort 'herfstwandeling' te maken waarin we paddenstoelen spotten, of gekleurde bladeren verzamelen. Eenmaal aangekomen bij de paddenstoelen was ik blij dat ik mijn camera had meegenomen. Want oh, de herfst is echt fotogeniek. 

Laatst heb ik trouwens voor het eerst in eeuwen weer eens bladeren gedroogd. Ik heb ooit in de brugklas een bladdroger gemaakt met N&T (heette dat zo?), die ik in klas 2 nodig had voor het maken van mijn herbarium voor biologie. Nou, die bladdroger zwierf dus al 5 jaar rond in mijn kamer, en nu heb ik hem eindelijk weer eens gebruikt. Weet iemand trouwens hoe lang bladeren in een bladdroger moeten voordat ze gedroogd zijn? 

Kortom, we moeten niet vergeten dat de herfst ook zijn charmes heeft. Stiekem ben ik dol op de herfst.


HEBBEN JULLIE WEL EENS EEN HERBARIUM GEMAAKT?

Liefs, Annerieke

1 opmerking:

  1. Ik houd van deze herfstfoto's!! Vorige week toen ik in BelgiĆ« was, heb ik er ook zoveel gemaakt ♡

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!