15.8.15

ONDER DE VALLENDE STERREN


Op een kleedje in het gras lag ik met een vriendin te kijken naar de sterrenhemel. Wanneer er weer een vallende ster te zien was, wezen we meteen enthousiast naar boven: 'KIJK, DAAR!'. Inmiddels is het al weer een aantal jaren geleden sinds deze nacht, maar gelukkig is dit jaarlijks, zo'n nacht waarin je ontzettend veel vallende sterren kunt spotten. Wanneer ik op het nieuws het kopje: 'Donderdag zijn 85 vallende sterren per uur te zien.' las, drong het meteen tot me door. Zonder twijfel was het duidelijk wat ik die avond zou doen.

Toen ik even doorzocht op het internet naar informatie over de vallende sterren, kwam ik er vrij snel achter dat ze de nacht van woensdag op donderdag bedoelden. En dat ik het dus al had gemist! Maar gelukkig komt het bij vallende sterren niet zo precies, en zijn er de nachten om het hoogtepunt heen ook nog genoeg te zien. 

Nadat Juliet mij een update had gegeven over Pretty Little Liars, verzamelden we matrassen, kussens en dekens om de aanhangwagen om te toveren tot de perfecte plek om sterren te spotten. Vervolgens vervingen we onze zomerse outfits voor warme truien, joggingbroeken en sokken, en waren we klaar voor het sterren spotten. 

Daar lagen we dan met z'n drie├źn (Juliet, haar zus Isabel, en ik) in de aanhangwagen onder onze net iets te kleine dekentjes. Het duurde niet lang totdat onze ogen gewend waren aan het donker, en we de eerste vallende sterren zagen. Het 'JAAAAAAAA, DAAR IS ER EEN!' geschreeuw ging nog door tot half 2, toen ik besloot om maar eens in mijn bed te kruipen. 

Wisten jullie trouwens hoe moeilijk het is om sterren op de foto te krijgen? Maar het is me gelukt! Na enige oefening, en wat bewerken. Want ja, de lucht bestaat in het echt ook niet uit rode en groene pixels. 


HEBBEN JULLIE WEL EENS EEN 'VALLENDE STERREN-NACHT' MEEGEMAAKT?

Liefs, Annerieke

2 opmerkingen:

  1. Leuk artikeltje! Ik heb je genomineerd voor de Liebster Award :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aah zo leuk! Die foto is ook onwijs mooi<3

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!