4.7.15

EEN DOORSNEE ZOMERDAG


Ik lig achterin de tuin. Mijn uitzicht is de reflectie van mezelf in het scherm van te laptop waarop ik een artikel aan het schrijven ben, en daarachter mijn voeten met lichtblauwe nagellak op mijn tenen, die er eigenlijk al half af is, omdat ik gister in het zand heb gevolleybald met een aantal vriendinnen. Nog verder naar achter is het graanveld van de boer. Af en toe is er een windvlaag, en krijgen de graansprietjes even een zilveren glans. Het is een prachtige dag, en eigenlijk vind ik het best jammer dat ik niet eerder mijn bed uit ben gekropen. Misschien moet ik morgen maar weer eens mijn wekker zetten, zodat ik voor de verandering eens niet de halve dag mis.



Ik word wakker rond een uur of 11. Gisteren was het een gezellige dag, maar het was ook een beetje laat geworden. Op straat fietsen allerlei mensen langs die waarschijnlijk al een halve dag op pad zijn. Na even te blijven liggen besluit ik om ook maar uit mijn bed te kruipen, uitslapen is goed, maar ik wil ook iets van mijn dag maken.

Ik eet een broodje met hagelslag, en daarna spring ik onder de douche. Als ik voor de kast sta twijfel ik tussen verschillende jurkjes of een jumpsuit, uiteindelijk ik ga toch voor een gestreepte crop-top met een rood rokje, lekker vrolijk. Vandaag kies ik voor make-up loos, ik hoef toch nergens heen.


Nadat ik me helemaal heb klaargemaakt schrijf ik een artikel. Ik had al een tijdje niets meer online gezet, dus dat werd weer eens tijd. Daarna bel ik Juliet, de kittens zouden vandaag weg gaan, en om een gebroken hart te voorkomen moet ik natuurlijk wel even afscheid kunnen nemen.

Rond lunchtijd ga ik eerst nog even de tuin in om aardbeien en frambozen te plukken, dat is lekker voor bij het brood. Ik had maar net genoeg aardbeien verzameld om 2 broodjes mee te beleggen. Verder kies ik voor hagelslag en jam. 

Het is rond de 30° C vandaag, dus naar buiten gaan kan niet ontbreken in mijn dag. Ik ben dol op het warme zomerweer, maar met deze temperaturen heb ik niet bepaald de behoefte om iets actiefs te ondernemen. Ik besluit een kussen te pakken, en op de ligstoel te gaan liggen. Ik neem ook mijn laptop mee, zodat ik een artikel kan schrijven. Waarover precies weet ik nog niet, maar ik heb gewoon zin om er  een te schrijven. En omdat het zulk lekker weer is, neem ik er ook meteen maar een ijsje bij.



Omdat ik zo lang bij de kittens was gebleven, was ik bijna te laat voor het avondeten. We aten pasta, en zoals gewoonlijk strooi ik daar nog een half pakje kaas overheen. Na het eten ging ik samen met mama naar een voorstelling. Omdat papa daar in de buurt aan het werk was, brachten we hem een bezoekje. Vervolgens reden we samen terug, en kroop ik lekker mijn bedje in.

THE END

Liefs, 
Annerieke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!