24.6.15

HERINNERINGEN VAN VROEGER


Toen ik tussen mijn oude fotoboeken en favoriete kinderboeken aan het kijken was, kwamen er ineens allerlei leuke herinneringen op van vroeger. Zoals dat ik een keer een sprinkhanencircus heb georganiseerd met mijn vakantievriendinnetjes. Of dat ik maar al te graag toneelstukken opvoerde met alle kinderen van de camping. Iedereen heeft vroeger waarschijnlijk wel van dit soort gekke maar meestal toch ook wel heel leuke dingen gedaan, en het leek me een goed idee om eens een paar van deze dingen met jullie te delen!


KABOUTERTUIN
In de tuin van mijn oppas oma's stonden altijd houten kaboutertjes. Ik vond dit altijd helemaal geweldig, en ging het liefst stiekem op zoek naar echte kaboutertjes, want ik geloofde dat die daar in de tuin woonden. Wat is kabouter trouwens een raar woord.

DOLFIJNENOBSESSIE
Dolfijnen zijn altijd mijn lievelingsdieren geweest (dat zijn ze stiekem nog steeds hoor), en zo was dus mijn favoriete liedje 'Dolfijn' van Kinderen voor Kinderen, en mijn favoriete boek 'Jonas en de dolfijn'. In dat boek kwamen ook elfjes voor, dat maakte het natuurlijk nóg beter.


AVONTUUR
Ik heb nooit van barbies gehouden, dat vond ik altijd maar truttig (Bratz waren wel de bomb overigens). Het liefst speelde ik altijd buiten. Ik wou met vriendinnetjes of vriendjes op avontuur uit, en die vonden dat meestal net zo geweldig als ik. Met een touw proberen in een boom te klimmen, een mishandeld dier redden (die we obviously nooit vonden), tussen de bomen door kruipen opzoek naar een geheime hut van oudere kinderen of opzoek naar wolven in de sloot (ja echt...) waren dingen die we deden.


SCHRIJVEN
Meerdere keren heb ik geprobeerd om een boek te schrijven. Soms gebaseerd op mijn eigen o-zo-spannende avonturen, soms compleet verzonnen. Meestal strandde ik al na 3 bladzijdes. Ik heb geloof ik ook wel eens geprobeerd een dagboek bij te houden. Dat hield ik ook maar maximaal een halve week vol.

PAPA'S WERKSCHUUR
De werkschuur van mijn vader was the place to be. Ik timmerde graag een racebaan voor mijn konijn (die het vaak hield bij over haar etensbakje heen springen), of ging neuzen door alle coole spijkers, hamers en tangen. Ik deed dit niet zo vaak, want na 5 minuten was ik meestal wel weer uitgekeken, het was eigenlijk helemaal niet zo heel spannend.



WAT VOOR GEKKE EN LEUKE DINGEN HEB JIJ VROEGER GEDAAN?


Liefs, Annerieke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!