3.5.15

BONJOUR, PARIS


Bonjour,

JE SUIS ALLÉ À PARIS, CE ÉTAIT FORMIDABLE! Mon meilleur ami, ma mère, et sa mère étaient avec. Je ai d'abord vu la Tour Eiffel, ce était super. Ce était la première vacation ever Juliet et moi ensemble, nous avons eu tellement de plaisir. Si je avais les compétences, je avais traduit moi-même, mais mon français est si bon sans plus... Je espère que de traduire ce qui a bien traduit, sinon désolé haha.



Mocht iemand van jullie het bovenstaande stukje Franse tekst gesnapt hebben, dan bij deze een applaus. Mijn skills zijn fataal gedaald nadat ik het vak aan het einde van de tweede klas liet vallen. Ik vind het wel jammer, want het is wat mij betreft een prachtige taal. By the way, ik heb google translate gebruikt om het te vertalen... Shame on me. Nu snel verder over de vakantie!

We overnachtten in een appartement, wat in verhouding met de kleine huisjes in Parijs echt enorm groot was. Het was ook nog eens een heel erg leuk huis, en vooral het binnenplein vond ik echt prachtig. Vanwege de planten, het Franse sfeertje, en de geweldige belichting, konden ik het écht niet laten om er 129482347 foto's te maken. Juliet werd verplicht meegesleept in dit tafereel. Nee grapje hoor, ik heb haar daarvoor ook nog de kans gegeven om vrijwillig 'ja' te zeggen.

le jardin intérieur

Naast het uitvoeren van de ultra-toeristische activiteiten zoals het bezoeken van de 'Tour de la Eiffel' de 'Arc de triomphe' en het wandelen door de 'Champs-Élysées' (wat ook echt súper leuk was) hebben we vooral een heleboel lol gehad. We hebben tussen alle toeristenlokkers door ook wel 'echt Parijse' dingen gezien, maar aan dat toeristische is eigenlijk niet te ontkomen in zo'n stad.



Iets wat ik echt heel erg leuk vond, was Montmartre. Dit is een oude schilderswijk met allerlei leuke kleine huisjes, waar vandaag de dag een hele hoop schilders te vinden zijn op pleintjes waar ze hun schilderijen laten zien & proberen te verkopen. Het was een heel gezellig wijkje, met hier en daar een 'boulangerie' of een bandje, echt met zo'n heerlijke Franse sfeer.



Dit was dan mijn verhaaltje over Parijs. Ik had natuurlijk nog véél meer kunnen vertellen over deze geweldig leuke vakantie, maar dan had ik hier nog wel een paar uur gezeten. Ik denk dat er binnenkort nog wel een artikel aankomt waarin ik het heb over de aankopen die ik daar heb gedaan. Lijkt jullie dat wat? 

Je suis allé à Paris, ce était formidable!

Au revoir.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!