17.5.15

OVER KUNST


Als ik er zo even over na denk, heb ik de laatste paar weken ontzettend veel met kunst te maken gehad. Met school hebben we twee musea bezocht, in Parijs heb ik een hele hoop kunst gezien, en de tweede week van de meivakantie heb ik zelfs gewérkt in een schilderbus! Daarnaast ben ik met beeldende vorming hard mijn hersens aan het kraken om 'het perfecte thema' voor mijn eindexamen expositie uit te bedenken.


Dat ik nu al dingen moet beslissen over mijn eindexamen beeldende vorming, vind ik aan de ene kant confronterend, omdat het eindexamen wel erg dichtbij komt. Maar aan de andere kant vind ik het eigenlijk helemaal niet zo erg. Beeldende vorming is namelijk mijn favoriete vak, en ik vind het altijd een soort van uitdaging om een zo goed mogelijk idee te bedenken, en iedereen en alles (behalve mijn lieve vriendinnetjes natuurlijk haha) proberen te overtreffen. Het geeft me een soort boost om mensen (en dan vooral de docent natuurlijk) te verrassen met 'hoe goed het is gelukt'. 


De bovenstaande foto herkennen jullie misschien wel van mijn artikel over Parijs. Deze foto heb ik gemaakt in de schilderswijk Montmartre, de sfeer die daar hing was echt heerlijk. Alle kleurtjes maakten het allemaal zo vrolijk en gezellig. Het kijken naar kunst in musea vind ik dan weer iets minder, ik vind dat namelijk altijd een beetje kil, in tegenstelling tot hier. Hier proefde je echt de sfeer van de kunstenaars, en van de verf. Nee ok. :") Maar het allerleukste vind ik het om zelf te schilderen of te tekenen. 

Vinden jullie kunst maken ook zo leuk?

Liefs, Annerieke 

2 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige foto's! Zelf heb ik een hekel aan schilderen/tekenen, maar ik vind het wel heel mooi om naar te kijken en ik word helemaal vrolijk van die kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Inderdaad, die kleuren maken alles zo vrolijk! :)

      Verwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!