1.3.15

ZWITSERLAND | HOLIDAY DIARY


Remember holiday diary #1? Dat was toen ik afgelopen herfstvakantie naar Schiermonnikoog ging. Inmiddels is dat al weer 5 maanden geleden (wat betekent dat ik officieel vijftien en un haluf ben). Vandaag heb ik voor jullie mijn tweede 'holiday diary'. Laten we snel beginnen met het verhaal van mijn afgelopen skivakantie!


Het was een lange reis, maar met wat leuke boeken, films en natuurlijk chocolade, red ik me wel. Haha! We begonnen de heenreis in de regen. En zoveel regen dat er was aan het begin, zoveel sneeuw was er op het eind van de reis. Die dwarrelende sneeuwvlokjes in het prachtige landschap, ah, echt geweldig. Het is allemaal zo fijn & rustgevend, daar was ik echt wel even aan toe.

Sneeuw is heel leuk om naar te kijken, en om in te wandelen, maar skiën in de sneeuw dat is wat minder. Ja, ik bedoel er moet wel sneeuw liggen op de piste natuurlijk, maar het is niet echt handig als het aan het sneeuwen is tijdens het skiën. Ik heb er namelijk een hekel aan als er sneeuw in mijn nek komt, of bij mijn handschoenen in, brrr... Bovendien gaat sneeuw vaak gepaard met mist, en dat is nou ook niet bepaald ideaal. 


Mijn moeder was jarig op 22 februari! Dat hebben we eerst gevierd in de hotelkamer, en daarna in een cafeetje met een taartje. Het 'echte' feest met familie en vrienden komt nog, maar we kunnen de 'verjaardagsdag' zelf natuurlijk niet overslaan!



Gelukkig werd het weer na een aantal dagen sneeuw echt prachtig. We kregen twee echt geweldige skidagen! Vanaf een berg van 2 kilometer hoog (!) kon ik echt enorm ver over het landschap kijken. Het rare is dat ik helemaal geen kriebels kreeg van de hoogte, het was juist heel erg mooi. 

En eenmaal terug in Nederland, was het na al die sneeuw, zoals eigenlijk elk jaar, lente.


Dit was dan mijn holiday diary, ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen. Ik heb een geweldige vakantie gehad, Ik hoop dat jullie ook allemaal een leuke vakantie hebben gehad!

Liefs,
Annerieke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!