21.3.15

ZO ONTWIKKEL JE JE EIGEN STIJL #2


Hey allemaal! Wie van jullie herinnert zich nog deel 1 van 'Zo ontwikkel je je eigen stijl' ? Dat voelt al weer een eeuwigheid geleden, terwijl het pas iets meer dan een half jaar terug was. Dat artikel plaatste ik toen ook op girlscene, en veel meiden waren heel erg blij met de tips. De laatste tijd begon het me te kriebelen om een deel 2 te maken, dus daar is ie dan: Zo ontwikkel je je eigen stijl #2! 
DISCLAIMER: DE RECHTEN VAN DE FOTO'S GAAN NIET NAAR MIJ

De vorige keer waren mijn tips meer gericht op het oriënteren van wat je nou echt leuk vindt. Vandaag gaan we eigenlijk een stapje verder in het 'proces', we gaan namelijk ontdekken hoe je nou precies zo ver komt dat je ook daadwerkelijk gaat dragen wat je leuk vind en wat bij je past.

ZOEK & VIND HET


Ontdekken wat je leuk vind is één ding, maar nu moet je nog wel de bijpassende kledingstukken zien te vinden. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat kan ik je uit ervaring vertellen. Haha! De outfits die ik bijvoorbeeld op internet tegen kom, vind ik vaak echt prachtig, het is alleen nog best lastig om iets soortgelijks te creëren met je eigen kleding...


ZELFVERTROUWEN

''Kijk bij haar is het leuk, maar mij zou het nooit staan.'' en ''Ik vind het prachtig, maar bij mij is het vast niet mooi'', zijn uitspraken die je beter niet kan maken. Waarom? Omdat het helemaal niet nodig is! Alles staat je in principe mooi, zolang je het zelf maar mooi vind staan. Als je heel ongelukkig bent over je te grote shirt, dan straal je dat ook uit. Maar zodra je denkt 'Hé, oversized is het eigenlijk veel leuker!' staat het ook meteen veel leuker.


LAAT DE REST 

Wat maakt het nou uit of dat stelletje meiden (die je trouwens toch helemaal niet aardig vind) je kleding niet leuk vindt? Je gaat toch niet dragen wat zij leuk vinden, puur omdat je bang bent uitgelachen te worden? Het gaat erom dat jíj blij bent met je outfit, en niet om wat de rest er van denkt.


NIET BANG ZIJN VOOR FOUTEN

We zijn allemaal wel eens de mist in gegaan met onze kleding. Ik bedoel, kijk eens in je oude fotoboeken... Vroeger liep ik gewoon in crocs hoor, en ik was zeker niet de enige! Is mijn leven nu geruïneerd? Precies, nee. Haha, wat ik probeer te zeggen is dat het niet erg is om fouten te maken. Het overkomt iedereen wel eens, en van fouten leer je, nietwaar?


WEES UNIEK

Draag nooit iets alleen om 'erbij te horen'. Het is namelijk veel leuker om een aparte en unieke kledingstijl te hebben, dan om kleding te dragen waar de halve wereld al in loopt. Wees ook niet bang om op te vallen, dat is namelijk juist leuk! Je zult zien dat je veel complimenten zult krijgen als je iets draagt waar niet alle meiden uit je klas al in lopen. 


Dit waren alle tips! Ik hoop dat jullie ze goed kunnen gebruiken. Mij hebben ze in ieder geval een stuk op weg geholpen om mijn eigen stijl verder te ontwikkelen. Veel succes alvast! En vergeet niet, het kan eigenlijk bijna niet mis gaan als je draagt wat je zelf het liefst draagt.

Liefs,
Annerieke

1 opmerking:

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!