4.3.15

LITTLE WAYS TO IMPROVE YOUR LIFE


Vandaag ga ik het met jullie hebben over het leven. Oeeeh diep! Maak je maar geen zorgen, het wordt geen zweverig verhaal. Ik ga juist heel luchtig met jullie een aantal kleine tips delen waarmee je een stukje van je leven iets kan verbeteren. Laten we er niet vanuit gaan dat deze tips ervoor zullen zorgen dat je leven ineens perfect is, maar dat elk klein beetje helpt! En een paar gratis tips kunnen nooit kwaad, toch?


JUST DO IT

Twijfels, uitstelgedrag, we hebben er allemaal wel eens last van. Maar eigenlijk zouden we (net zoals Nike altijd zegt) het gewoon moeten doen, just do it! Of het nou gaat over beginnen met sporten, het aanspreken van die ene leuke jongen, of iets compleet anders. Minder twijfelen, gewoon doen, je ziet vanzelf wel waar het schip strandt.


MENSEN ONTMOETEN

Begin eens een gesprek met een mede passagier, iemand van je school die je niet zo goed kent, of een andere onbekende. Het is misschien een beetje spannend, maar het is ook wel weer heel erg leuk. Als het een leuk gesprek is, is jou dag (en wie weet ook van de andere persoon) opgefleurd. Ik word er in ieder geval vaak vrolijk van als een onbekende een gesprek met me begint.

ZEG EENS 'HOI'

Eigenlijk perfect aansluitend op de vorige is deze tip. Groet klasgenoten, familie, of onbekenden, in plaats van net te doen alsof je ze niet ziet. (Wat vaak echt heel erg opvallend is, haha.) Het maakt de sfeer een stuk gezelliger, en het is meteen niet meer zo akward. 



NAAR BUITEN

Van de hele dag op de bank hangen worden we niet veel beter. Ja, natuurlijk is het af en toe wel even lekker. Maar het is ook belangrijk om voldoende naar buiten te gaan. En het hoeft echt niet saai te zijn, en ook niet koud (zo lang je je maar goed aankleedt). Je kunt gaan wandelen in het bos, hardlopen, fietsen, skeeleren, noem maar op. Ik merk zelf vaak dat ik me daarna stukken beter voel, en ook minder een papzak haha. 

COMPLIMENTJES GEVEN

Hoeveel moeite kost het om iemand een complimentje te geven? Juist, heel weinig. Dat is echt niks tegenover hoe vrolijk de andere persoon er van kan worden. Doe het maar eens, je zult zien dat mensen het echt op prijs stellen. (Alhoewel sommige mensen niet zo goed weten hoe ze erop moeten reageren.)


Dit waren dan mijn tips! Zoals ik al zei, ze zullen niet je leven omtoveren (ik wil jullie niet teleurstellen, maar ook ik kan niet toveren helaas), maar wie weet hebben ze wel iemand van jullie geholpen. Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen, en wie weet hebben jullie iets gehad aan mijn hulp! :)

Liefs,
Annerieke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!