7.3.15

HOME DETAILS

Hey allemaal! We hebben de eerste schoolweek weer overleeft hoor. Het is weer weekend, en daar moeten we dan ook maar even heerlijk van genieten. Over genieten gesproken, naast mij liggen stokjes wierook, en dus ruikt alles hier naar de wereldwinkel haha. Echt heerlijk! Maar nu even over het artikel van vandaag, ik heb een aantal foto's voor jullie met details van mijn huis (Het klinkt nu net of ik op mezelf woon, maar ik woon gewoon bij mijn ouders hoor, haha!), maar vooral een heleboel geklets. Zet je maar vast schrap, dan kunnen we beginnen! ;)


Dit hoekje is een van onze vensterbanken. Ik vind deze plant echt super mooi, om nog maar niet te spreken van de pot waar hij in zit. Ook het schedel ernaast vind ik echt prachtig. Hij is van een buffalo, maarre natuurlijk is het niet een echte. Op een of andere manier zijn skeletten van dieren (denk aan hertenhoofden, enz.) echt super mooi in een interieur. Zolang het maar nep is, anders word het wel een beetje griezelig...


Ik ben dol op planten! Ze brengen een ruimte echt tot leven, en meteen ook zuurstof, kleur en sfeer. (Of is dat hetzelfde?) Volgens mij heb ik in vrijwel alle artikelen die ik ooit heb geschreven over inrichting & interieur wel het woord 'plant' genoemd. Ze hebben volgens mij echt een speciale gave ofzo. Bovendien passen ze super mooi bij wit, en bij hout, en dat zijn wel primaire dingen die je in een kamer vind eigenlijk.


Alweer een plant. Houd het nou nooit op met jou en planten Annerieke? Nah, ik denk voorlopig nog niet nee, haha! Met deze pot kwam mama last aan. Eerst vond ik hem maar raar, maar nu vind ik hem eigenlijk best wel mooi. Hij is namelijk heel kleurrijk en vrolijk, en dat staat super mooi bij de speelse plant die erin zit. Hij heet 'zuurstofplant' geloof ik, maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. 

Ohja, voordat ik het vergeet, er staat ook nog iets op de achtergrond. Wij hebben over de jaren heen nogal wat schelpen verzameld. De meesten van stranden op waddeneilanden, maar ook sommige grote uit Amerika (ik ben daar overigens nooit geweest) en Denemarken. Mama bedacht ooit de manier om ze zo op te bergen. We hebben nu dus verspreid in het huis een aantal glazen bakken met schelpen staan, en eigenlijk vind ik dat best wel fashionable staan. Tot zover schelpen 'fashionable' kunnen zijn dan, haha!

Dit waren dan mijn 'home details'. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen & zien. Hopelijk begrijpen jullie ook dat ik niet mijn hele huis op de foto ga zetten. Niet de hele wereld hoeft namelijk te weten waar ik woon, haha. Wie weet zien jullie in de toekomst wel weer zo'n soort artikel verschijnen op mijn blog. Ik schijn het namelijk heel leuk te vinden om te schrijven over interieur!

Liefs,
Annerieke

1 opmerking:

  1. Leuk! Misschien dat je de volgende keer iets meer kan later zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!