21.1.15

LENTEKOORTS


Ja, het is weer zover: de toetsweek is aangebroken... Laten we het zo bekijken, volgende week zijn we er weer vanaf! Het zou trouwens verstandiger zijn als ik nu in de boeken zat, in plaats van dit te schrijven. Maar ik wilde nou eenmaal super graag een artikel online zetten. Dat is me zaterdag trouwens niet gelukt, omdat ik toen mijn hoofd vol had met scheikunde. En ja, ik had jullie kunnen vertellen over allerlei chemische processen, en reacties, maar of we daar nou zo blij van worden... Haha! Vandaag heb ik een gaatje gevonden tussen mijn leerwerk, en daar maak ik dan meteen goed gebruik van, door dit artikel voor jullie te schrijven! (En ook stiekem voor mezelf, omdat ik het zo leuk vind, hihi!)

Jullie vragen je vast af waarom er 'lentekoorts' als titel staat. Dus dat zal ik jullie maar meteen vertellen. Kort gezegd ben ik het koude weer inmiddels wel weer een beetje zat. Elke dag die kou, warme sokken, truien, ik ben wel weer toe aan een nieuw seizoen. Opzich ben ik dol op winter, maar als het te lang op zich laat wachten (zoals nu dus) dan verheug ik me al weer op het volgende seizoen, de lente. Laat me het even duidelijk uitleggen: Aan het einde van de vorige zomer, verheugde ik me enorm op de herfst, maar toen dat eenmaal zover was, verheugde ik me al weer op de winter. En nu zit ik dus te wachten op de lente... 


Ik wordt nou eenmaal heel vrolijk van alle pastel kleuren, blouses, rokjes, bloemen, en niet te vergeten alle veulentjes, lammetjes, kalfjes enz die je in de weilanden ziet staan. (Waarschijnlijk is dat in de stad niet het geval, maar je snapt het idee.) Op het moment dat ik dit typ zit ik naast een vaas met tulpen, en dat versterkt het effect nogal. Ik wordt er bijna chagrijnig van dat ik in een trui zit, maar op het moment dat ik de deur uitstap veranderd dat gevoel drastisch. Eerlijk is eerlijk, ik krijg koude rillingen zodra ik iemand in een panty zie lopen. Ik zou dan nog liever in een skibroek gaan lopen. (OK, dat misschien ook weer niet.)



Hebben jullie ook al zo'n zin in de lente? Of ligt het aan mij, en moet ik gewoon even de knop omzetten? Ik zou echt gaan springen als er nu een pak sneeuw zou vallen hoor, alleen ik was nog veel blijer geweest als dat in december bijvoorbeeld het geval was geweest. Voor nu verheug ik me meer op de tulpjes, en de blauwe druifjes die hun weg door de sneeuw heen banen. Maar zodra ik op de ski's sta bovenaan de berg op skivakantie, denk ik dat ik dat gevoel wel even kwijt ben. 

Nu duik ik weer in de boeken hoor, beloofd! ;)

Liefs,
Annerieke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!