2.12.14

TURTLENECKS | TREND OP KOMST


Hey allemaal! Ik vond dat het weer eens tijd werd voor een artikel over mode. En dat is precies waar ik het vandaag over ga hebben, mode. We kennen allemaal wel de coltruien, of op z'n Engels: 'turtlenecks'. Die naam alleen al, turtle, awh! Er zijn een heleboel die ze echt verschrikkelijk vinden, de truien dan hè, want die schildpadden vindt toch iedereen geweldig?! Onder die groep behoorde ik ook altijd, maar ik ben er de laatste tijd toch anders naar gaan kijken. Het was altijd wel geschikt voor wintersport of een uurtje schaatsen, maar zeg maar vast 'hallo' tegen de nieuwe trend. Coltruien maken dit jaar een dikke comeback. Enne I'm in! Stiekem vind ik ze namelijk best wel fashionable! Vandaag ga ik het dus met jullie hebben over coltruien, nja laten we ze maar turtlenecks noemen, dat klinkt ook gewoon leuker. Let's go!
DISCLAIMER: DE RECHTEN VAN DE AFBEELDINGEN GAAN NIET NAAR MIJ

SOORTEN

Je hebt ze in alle soorten, kleuren en maten. Maar het grootste verschil zit hem in wel of niet een strakke hals. Persoonlijk ben ik meer fan van de strakke turtlenecks omdat die je hals iets sierlijks geven. I don't know, ik vind het gewoon leuker haha.

De boven en onderstaande foto's zijn goede voorbeelden van turtlenecks met een losse hals.
Ik ontken niet, ook dit kan heel leuk staan!

Je ziet ze vaak in het zwart of grijs, maar het is ook leuk om een turtleneck in een bepaalde kleur te nemen. Zoals bijvoorbeeld bordeaux rood, maar donkerblauw is ook een aanrader, 
ik vind dat die kleur iets chique's heeft.


COMBINEREN 


Tja, allemaal wel leuk en aardig, maar je moet het natuurlijk ook leuk kunnen combineren. Hoe doe je dat nou precies? Eigenlijk is het heel simpel bij turtlenecks, een paar jeans eronder en je bent good to goSkinny jeans, boyfriend jeans, het maakt eigenlijk niet zo veel uit. Je kunt ook wat gewaagder gaan en het combineren met een rokje, ook kan super leuk staan.


Ik kon het echt niet laten om deze foto van Naomi (littlekeystohappiness) te gebruiken. Het was best moeilijk om leuke, inspirerende foto's van outfit's met turtlenecks te vinden, maar Naomi rockt het gewoon. Echt een prachtige foto, you go girl!

SHOPPEN


Waarschijnlijk heb je nog wel ergens achter in je kast een oude coltrui liggen van de wintersport, middagjes schaatsen, of andere activiteiten buiten in de kou. Zo niet, dan kan je natuurlijk altijd nieuwe kopen. Zelf heb ik ze nog niet in veel winkels zien liggen, maar je komt ze vast binnenkort tegen, turtlenecks zijn bezig met hun comeback. Je kan ze onder andere vinden bij H&M, Forever21,  en andere grote winkelketens.

MENING
Styling 101: The Turtleneck | Free People Blog #freepeople turtlenecks are making quite the stylish statement this season, and I’m excited to incorporate more of them into my wardrobe. I love how we’ve taken a spin on the classic shape, and added in drapes and soft materials to make the turtleneck look new and modern.  Source: Styling 101: The Turtleneck | Free People Blog http://blog.freepeople.com/2014/08/styling-101-turtleneck/#ixzz3BNL9cpse
Ik ben er nu wel over uit, turtlenecks zijn meer fashionable dan je op het eerste oog denkt. Ze hebben gewoon een valse start gemaakt, maar iedereen verdient een tweede kans, toch? Zelf heb ik nog wel even de moed nodig om turtlenecks naar school aan te doen, veel mensen zien het namelijk nog steeds als zoals ik het eerst zag. Maar ja dan moeten we denken 'WHO CARES?' Ik moet gewoon dragen wat ik wil, en wie weet inspireer ik zelfs andere meiden mee. Ik hoop dat ik een aantal van jullie heb kunnen overtuigen dat turtlenecks echt niet alleen voor skivakantie's en middagjes op de ijsbaan zijn. Ik geef ze een comeback, who's in?

Liefs, Annerieke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!