31.12.14

HELLO THERE, AMSTERDAM


Ik ben naar Amsterdam geweest! En wat was het leuk zeg! Voor mij is het heel gaaf, want ik kom er bijna nooit. En oh, wat is het een mooie stad zeg, ik was het bijna vergeten. Alle pakhuizen, de grachten, de kalverstraat... Wat kan ik daar van genieten! Wil je graag mijn ultra toeristische foto's zien, en mijn verhalen horen? Lees dan snel verder!

Ik ging samen met mama van zondag op maandag naar Amsterdam. (Ik denk dat papa goed heeft ingeschat dat we veel dingen zouden doen waar hij niet graag aan mee had willen doen. We hebben namelijk veel geshopt haha!) Omdat we zo veel mogelijk van Amsterdam wilden zien, een museum bezoeken, en ook nog wouden winkelen, hebben we besloten om twee dagen te blijven. We logeerden een dagje in een hotel, waardoor we meer tijd hadden om rustig te doen wat we wouden.


Mijn eerste doel was om op de foto te gaan op deze plek. ^
Ok√©, ik was een typische toerist. Ik kon het niet laten om een foto te maken bij de 'I Amsterdam'...  Wist je dat het daar echt super druk is? Het hele plein staat vol met toeristen die bij de letters op de foto willen, net zoals ik. Bovendien ik wou per se een foto bij de 'a' (van Annerieke & Amsterdam weet je wel hihi), en daarom moest ik extra lang wachten... Maar het was het waard, haha. 


We hadden echt een prachtig uitzicht vanuit onze hotelkamer. Deze foto heb ik genomen bij zonsondergang, Omdat de zon aan de andere kant van de stad onder ging, zagen we heel mooi de silhouetten van de stad. Het gebouw rechts is het rijksmuseum, waar we de volgende dag een bezoekje aan brachten.


Omdat we overnachtten in Amsterdam, hadden we de kans om al vroeg naar het museum te gaan. We waren er iets na openingstijd, waardoor het er super rustig was. Later, toen we ongeveer op de helft waren, stond er een gigantische rij voor het rijksmuseum. Dus, het was een hele slimme zet om vroeg naar het museum te gaan, en daarna pas te winkelen. Bovendien gingen de winkels pas om 12 uur open, en het museum al om 10 uur.


Dit zijn een paar van mijn 'oh zo originele' foto's die ik maakte van de kunstwerken.
(Van links naar rechts: Willem van Oranje, de Nachtwacht, zelfportret van Gogh)

Ik vond het echt heel indrukwekkend om alle bekende kunstwerken die daar hingen in het echt te zien. Zoals de nachtwacht, daar had ik natuurlijk al vanalles over gehoord, maar het is toch heel anders als je hem in het echt ziet.

Dit was het dan alweer, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! Ik ben bezig met het maken van een kleine shoplog van wat ik heb gekocht in Amsterdam. Het werd te lang als ik dat hieraan zou toevoegen, dus dat zal binnenkort apart op mijn blog verschijnen.

En dan nog iets: Aangezien het vandaag oudejaarsdag is, wens ik jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling & een gelukkig 2015 toe! Maak er een prachtig jaar van, en wees voorzichtig met vuurwerk!

Liefs,
Annerieke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!