22.11.14

ROOM INSPIRATION #3


Hey allemaal! Je kamer is echt een plekje voor jezelf, en je wilt dus ook dat het er helemaal naar jou smaak is ingericht. In dit room inspiation artikel hoop ik jullie tips & inspiratie te geven, zodat jullie je kamer kunnen inrichten precies zoals jullie leuk vinden. Omdat velen van jullie & lezeressen op girlscene room inspiration #2 zo leuk vonden, ga ik jullie vandaag de lang verwachte room inspiration 3 geven! Als je roominspiratie 1 & 2 nog niet hebt gezien, dan kan je nu op het linkje klikken. Laten we maar gelijk beginnen!
DISCLAIMER: DE RECHTEN VAN DE AFBEELDINGEN GAAN NIET NAAR MIJ


Wat een ontzettend leuke foto. Heel vrolijk en druk, maar niet chaotisch. 

De kasten links in de hoek, en in het midden van de foto komen van de IKEA. 
De witte dozen , de bureaustoel, en vast nog een heleboel andere details trouwens ook. 
(Voor het geval dat mensen daar benieuwd naar waren).


Wow, hoe gaaf is dit? 

Boeken zijn eigenlijk best wel een leuke manier om je kamer mee te decoreren. Dus, pak die boekenkast erbij en stop hem vol met je kinderboeken van vroeger, oude boeken van je ouders, of je eigen boeken die je graag nog een keer wil lezen. Bij de meeste tieners worden boeken(kasten) maar een beetje afgedankt, maar eigenlijk is het super stylisch. Dus, haal maar weer van zolder die boeken!


Oh jeetje, deze foto maakt mij echt jaloers haha! Dit is zoo mooi!

Aangezien het najaar is aangebroken, vind ik dat het de perfecte tijd van het jaar is om je hele kamer vol te hangen met lampjes. Je kent het wel, die foto's op tumblr en pinterest met die lampjes. Misschien wordt het niet zo grandioos als op tumblr en pinterest, maar het blijft een leuk effect geven (het doet me trouwens ook denken aan kerstmis, die lampjes die je in de kerstboom hangt).


Dit is echt helemaal mijn ding. De kleuren in deze foto vind ik geweldig, en ook de hele stijl in het algemeen. Alles is best wel strak en netjes, maar het bed maakt het iets gezelliger en meer girly. 
Ik zit serieus te twijfelen of ik zo'n soort bedovertrek ga kopen. 

Deze foto is van IKEA, en daar kun je dus ook (bijna) alles terug vinden wat je in deze foto ziet.


Zoals je ziet hoeft het helemaal niet moeilijk te zijn om je kamer mooi te maken. Een kledingrek bijvoorbeeld doet al wonderen. Het is trouwens ook een aanrader om een kleedje te kopen (zelfs als je tapijt hebt zoals ik). Een kleedje staat super leuk, en het is heerlijk als je 's ochtends uit bed stapt.


Het is ook een super vet idee om net zoals op de foto de muren en het plafond rondom je bed te versieren. Dat kan heel gemakkelijk zoals hier met foto's op canvas, lampjes en doeken. 
Fun fact: ik heb exact die foto op de rechter muur gebruikt als voorbeeld voor een tekening voor beeldende vorming op school.


Nog iets dat je kamer meer karakter kan geven is het toevoegen van een tweede kleur. 
'Huh, een tweede kleur?' Ja, dat hebben jullie goed gelezen. 
Als je hele kamer bijvoorbeeld wit is, kan het heel mooi zijn om allerlei details in een bepaalde kleur toe te voegen, zoals op deze foto oranje. Als je dit nou veel te vel vindt, voel je dan vrij om een kleur te kiezen die subtieler is, zoals bijvoorbeeld licht blauw.


Een andere hele simpele manier om je kamer letterlijk tot leven te laten komen, is door planten te gebruiken. Eerst vond ik het maar niks, planten in mijn kamer. Maar nu ben ik er helemaal fan van! Echt waar, het staat zo onzettend leuk, echt een aanrader. 

Je moet ze alleen niet vergeten water te geven... Haha!


Dat was dan al weer room inspiration #3. Ik hoop dat jullie inspiratie hebben opgedaan en dat ik jullie iets kunnen met de tips die ik jullie heb gegeven. Zelf zit ik altijd weer bomvol inspiratie na het maken van een inspiration artikel, heerlijk! 

Quick side note: Ik zou het leuk vinden als jullie me laten weten wat jullie graag lezen op mijn blog. Vinden jullie mijn fashion artikelen het leukst, de tips, of juist iets compleet anders? Ik ben hier heel nieuwsgierig naar, en jullie zijn tenslotte de personen die het lezen, dus ik wil jullie ook graag een plezier doen! Je kan mijn e-mail adres vinden bij 'contact' en me laten weten in een mailtje, of een reactie onderaan een artikel achter laten kan natuurlijk ook. 

Liefs,
Annerieke

1 opmerking:

  1. Kan je binnenkort een over mode doen ofz?
    Die schrijf je super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!