22.11.14

HOW TO : VROLIJK ZIJN

Hey allemaal! Vroeg of laat zijn we allemaal wel eens verdrietig, teleurgesteld of boos. Ik ga jullie tips geven waarmee je de schade aan je humeur zo veel mogelijk beperkt als het even niet mee zit, want tja wie wil er nou niet vrolijk zijn? Ze zeggen niet voor niks: 'Life is to short to be angry.' en 'For every minute of being angry, you lose 60 seconds of happiness.' Laten we maar snel beginnen! :)

DISCLAIMER: DE RECHTEN VAN DE AFBEELDINGEN GAAN NIET NAAR MIJ

LAAT JE NIET BEÏNVLOEDEN DOOR NEGATIEVE MENSEN 

Je kent het wel: jij hebt een super goede bui, en iemand vind het nodig om al zijn irritaties & frustraties aan jou uit te leggen. Je zult zien dat je hierdoor zelf ook je glimlach verliest, doordat je helemaal op gaat in het verhaal. Nou hoef je van mij echt niet met een grote boog om chagrijnige mensen heen te lopen haha. Je kan ze natuurlijk altijd proberen op te vrolijken, everybody happy!


PROBEER MINDER TE ZEUREN

Heb je een onvoldoende gehaald? Dan kan je iedereen de oren van het hoofd gaan zeuren, of je zegt 'De volgende keer beter!' en voorkomt dat het weer gebeurt. Easy, of niet dan?



DENK AAN LEUKE DINGEN

Probeer maar eens terwijl je aan het piekeren bent aan iets heel leuks te denken. Je zult meteen merken dat je hele gezicht opfleurt, je straalt namelijk uit wat je denkt. 



ZINGEN EN DANSEN

Zet je favoriete liedje op en zing keihard mee, het werkt het beste als je ook nog gaat dansen. Dan is het wel zo dat zielige nummers niet gaan werken, probeer eens een lied met een vrolijke melodie, kinderliedjes, kerstliedjes, het werkt allemaal haha!


DOE LEUKE DINGEN

Als ik de hele dag huiswerk zit te maken, dan zul je me waarschijnlijk niet met de slappe lach zien. Wel zul je me zien lachen als ik met vriendinnen iets gezelligs doe, of ik kijk leuke filmpjes whatever. Zo lang je maar doet wat je leuk vindt. Het is trouwens wel verstandig om je huiswerk te maken, bovendien hou je dan je docenten ook nog blij. ;)

EEN OPGERUIMDE OMGEVING IS EEN OPGERUIMD HOOFD

Opruimen, huh? Ja, opruimen. Als je alles netjes hebt om je heen, is ook alles netjes en overzichtelijker in je hoofd. En dat betekent minder piekeren, en meer tijd om vrolijk te zijn. Ook word ik zelf altijd heel blij als ik alle klusjes heb voltooid voor die dag, goede tip is dat: doe je klusjes. Haha, tja je moet er wat voor over hebben om vrolijk te zijn. 


WEES ZELFVERZEKERD

Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het werkt geweldig. Als je zelfverzekerd bent, straal je dat uit. Eerlijk is eerlijk, onzekere mensen zien er nou eenmaal minder blij uit dan zelfverzekerde mensen. Tenzij ze arrogant worden natuurlijk.


DOE IETS GOEDS VOOR EEN ANDER

Het kan heel klein zijn, bijvoorbeeld een complimentje geven aan iemand. Je zult deze persoon blij maken, en daarvan wordt jij zelf meteen vrolijk en trots. Wat wil je nog meer?


GLIMLACH & WEES OPEN

Deze tip lijkt ontzettend voor de hand liggend, maar het is nou eenmaal heel belangrijk. Als je de hele dag met een glimlach op je gezicht loopt dan wordt je vanzelf vrolijk. Bovendien lijk je dan ook nog eens veel vrolijker, en zul je andere mensen automatisch vrolijk maken. 

EN VERGEET NIET:


Ik hoop dat ik jullie heb kunnen helpen met deze tips, en dat jullie nu helemaal happy zijn na dit bezoekje op mijn blog. Vrolijk zijn is helemaal niet zo moeilijk, iedereen kan het. En als het allemaal een keertje niet mee zit, bedenk je dan dat het weer over gaat. Want 'na regen komt zonneschijn'!

Liefs, Annerieke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!