18.10.14

SCHIERMONNIKOOG | HOLIDAY DIARY

Hey allemaal! Zoals velen van jullie al wisten, heb ik deze week herfstvakantie. Gisteren ben ik terug gekomen van Schiermonnikoog, waar ik met mijn ouders vanaf maandag ben geweest. Vandaag ga ik met jullie mijn vakantie delen door middel van foto's en verhaaltjes. Zo kunnen jullie de sfeer proeven, en weten jullie ook meteen weer wat ik de afgelopen week allemaal heb gedaan. Let's go!

Maandag
Zoals ik net al zei, zijn we maandag vertrokken. We zijn met de boot gegaan rond de lunch, dus eigenlijk was bijna de hele dag al weg toen we aankwamen.Verder hebben we dus ook eigenlijk niks bijzonders gedaan, en ik heb ook geen foto's gemaakt. Tja, interessante dag dus #not.


Dinsdag
No lorries girls, dinsdag zijn we wel op pad geweest haha. Sterker nog, ik heb een heel mooi verhaal voor jullie want ... (tromgeroffel) ik ben verdwaald! Oh zo gĂȘnant dit haha... Dit is hoe het gebeurde: 

Ik was met mijn ouders aan het fietsen, en we kwamen tot de conclusie dat mijn zadel hoger moest. Dus ik dacht: 'Oke dan stop ik eventjes, en dan zet ik mijn zadel wat hoger.' Eigenlijk had ik geen flauw idee hoe dat moest, en had ik ook niet genoeg kracht om het zadel ook maar een millimeter te verschuiven. Toen ik me uiteindelijk bedacht dat ik misschien beter gewoon verder kon fietsen, waren mijn ouders al een stuk verderop. Vervolgens kwam ik in mijn eentje aan bij een spitsig en ik gokte op rechts.  Je ziet hem al aankomen, ik had naar links gemoeten. Om een lang verhaal kort te maken: Ik kwam uit op een verkeerd punt en ik heb alle fietspaden van het eiland gefietst om uiteindelijk maar op de goede eindbestemming uit te komen. Uiteindelijk heb ik het wel gevonden hoor haha!
Maar het erge is dus, dat ik gewoon echt niet wist waar ik langs moest, terwijl ik best goed de weg ken op schier... 


Woensdag
Nieuwe ronde, nieuwe kansen: woensdag ging ik weer samen met mijn ouders fietsen. Dit keer veel langer, verder en raakte ik niet verdwaald. We hebben een heleboel wilde konijntjes gezien, en ohh dat is zo cute! Het zielige was wel dat ze bijna allemaal besmet waren met een konijnenvirus, en we hier en daar ook dode konijnen tegenkwamen... Maar dat terzijde. 
Op een gegeven moment fietsten we langs een dijk waar allemaal schapen op liepen, en ik kon het niet laten om met ze op de foto te gaan. (Wel jammer dat ze allemaal voor me wegliepen, haha!)


Weer wat verderop kwamen we in een gebied waar koeien vrij rondliepen (Koeien? Ja, koeien.) en ze stonden ook heerlijk op hun gemak midden op het fietspad. Over het algemeen vind ik koeien niet  bepaald eng ofzo, maar als ze zo dicht bij zijn is het toch wel eventjes anders.


Donderdag 
Donderdag zijn we weer naar het strand gegaan, maar dit keer naar het strand aan de badweg (voor de meiden onder ons die bekend zijn op schier). We kwamen langs de vuurtoren, en daar verkochten eilandbewoners prachtige schelpen. Mama en ik konden het niet laten om een aantal te kopen, want dat is toch ook super leuk? (Ik heb ook al leuke DIY ideetjes met deze schelpen, willen jullie die in een artikel lezen?)


Het weer was donderdag wel iets minder mooi geworden, maar ook dat kan leuke foto's opleveren!



Vrijdag
Ons laatste dagje op schier alweer. We namen weer de boot rond lunchtijd, dus na het opruimen en inpakken zijn mama en ik nog snel eventjes naar het strand gegaan. Tja, je kan er beter nog maar eventjes van genieten op zo'n moment. We kwamen aan bij een soort van Zoella strandhuisje (ze kijkers van zoella's youtube video's moeten nu snappen waar ik het over heb) en daar hebben we nog een aantal foto's gemaakt. Trouwens, het was echt prachtig weer vrijdag!

Dat was dan een samenvatting van mijn vakantie! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, het is weer eens wat anders dan normaal. Bovendien heb ik nu ook alleen eigen foto's gebruikt. Wat vinden jullie daarvan? Laat het me weten in de reacties. Ik heb een super leuke vakantie gehad (die gelukkig nog 2 dagen duurt), en ik hoop dat jullie ook een hele leuke vakantie (gaan) hebben!

Liefs, Annerieke

4 opmerkingen:

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!