19.9.14

TIPS VOOR BIJ HET WASSEN VAN JE HAAR


Hey allemaal, vandaag ga ik jullie tips geven voor het wassen van je haar. Natuurlijk weten jullie allemaal wel hoe je je haar moet wassen, maar ik ga daar wat tips aan toevoegen. Sommige kende je misschien al, en andere misschien niet. Deze tips zijn er vooral op gericht om je haar zo goed mogelijk in conditie te houden, en dat is natuurlijk nooit verkeerd, dus laten we snel beginnen!
DISCLAIMER: DE RECHTEN VAN DE AFBEELDINGEN GAAN NIET NAAR MIJ

Was je haar niet elke dag
Ja, dit hebben jullie al honderden keren gehoord, maar het is wel echt belangrijk. Je zou eigenlijk makkelijk een week (!) met ongewassen haar kunnen doen. Maar omdat dit voor velen echt onhaalbaar is, vind ik 3 dagen voor de meesten van jullie een prima compromis. Zelf was ik mijn haar om de dag, ik heb namelijk best wel dun en licht haar, waardoor je snel ziet dat het vettig en volume-loos is. Maar er ik denk dat als ik het echt zou willen, me 3 dagen ook best zou lukken. Bovendien kost het veel water om elke dag je haar te wassen, want alleen afspoelen duurt geen uren.



Gebruik alleen shampoo op de hoofdhuid
Het is helemaal niet nodig om ook shampoo aan te brengen in de punten van je haar, dus waarom zou je dat dan doen? Het is eigenlijk pure shampoo-verspilling, dus meiden: alleen de hoofdhuid.

Gebruik geen conditioner op de hoofdhuid
Conditioner aanbrengen op de hoofdhuid is dan weer niet zo'n goed idee. Het zorgt er namelijk voor dat je haar er vettig uit ziet. Bovendien ben je de voedende middelen van conditioner alleen in de punten van je haar nodig. Het is trouwens ook nog eens besparing van je conditioner.


Afspoelen met koud water
Hiervan schijnen je lokken meer van te gaan glanzen. Of het echt werkt weet ik niet, maar het is in ieder geval het proberen waard. Nog nooit waren we zo snel de douche weer uit! (;


Dat was het dan voor vandaag, ik hoop dat jullie deze tips bruikbaar vonden. Ik in ieder geval wel, want een beetje besparing op tijd, shampoo, conditioner en water is nooit verkeerd, toch? 

LiefsAnnerieke

2 opmerkingen:

  1. Leuk artikeltje!
    Je haar wassen met koud water is wel heel moeilijk! xp
    Zou je ook eens op mijn site willen kijken?
    x Eline
    www.dreamlife.jouwweb.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke artikeltje!
    Zou je ook eens op mijn site willen kijken?
    x Eline
    www.dreamlife.jouwweb.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!