18.8.14

ZO OVERLEEF JE HET NIEUWE SCHOOLJAAR

Het nieuwe schooljaar staat alweer voor de deur. Een nieuw jaar, nieuwe kansen, maar ook een nieuw begin aan al het huiswerk en saaie lesuren. Maar wie weet kan ik met deze tips je schooljaar een beetje makkelijker maken. Ik weet dat sommige mensen die dit lezen nog een paar weken vakantie hebben, bij mij in de regio is iedereen vandaag al weer naar school gegaan. Ik begin zelf morgen aan havo 4 en een nieuwe school! Ik kan wel wat tips gebruiken dus, jullie vast ook. Laten we snel beginnen!


DISCLAIMER: DE RECHTEN VAN DE AFBEELDINGEN GAAN NIET NAAR MIJ

  1. Doe je niet anders voor dan je bent, maar wees jezelf. Ten eerste voelt het helemaal niet fijn om voor altijd toneel te spelen en nooit jezelf te zijn, maar het is ook nog eens heel vervelend voor mensen in je omgeving. Het valt echt heel erg op, je ziet meteen dat het nep is. Dus: gooi je fake-jij in de prullenbak en wees lekker jezelf!
  2. Zit je niet bij je vriendinnen in de klas? No worries girl! In de pauze kan je met ze kletsen over alles wat je hebt beleefd in je vorige lesuren. Bovendien zijn er vast een heleboel andere leuke meiden in je klas waar je vriendinnen mee kan worden. Misschien zit je zelfs wel bij een leuke jongen in de klas. (; En als je niet bij je op school zitten, dan spreek je na schooltijd en in de weekenden met elkaar iets leuks af.
  3. Zeuren over je zware boekentas, dat je zo vroeg moest opstaan, dat je je kluissleutel was vergeten  is echt not-done. Je wordt er alleen maar chagrijnig van, en al je klasgenoten ook. Bedenk je eens hoeveel nieuwe mensen je gaat ontmoeten, en hoe leuk het is om al je vriendinnen weer te zien! 
  4. Kies van tevoren je outfit de avond van tevoren al uit, dat scheelt je uren tijd in de ochtend.
  5. Zorg dat je de avond van te voren alvast je tas hebt ingepakt, en je lunch hebt klaargemaakt. (Vergeet trouwens niet je drinken)
  6. Doe vanaf het begin van het jaar je best. Dit is de belangrijkste tip die jullie geef dit artikel. Neem maar van mij aan dat dit noodzakelijk is. Ik heb zoveel verhalen gehoord van meiden (en jongens trouwens ook) die zo veel spijt hebben dat ze dit niet hebben gedaan. Echt waar.
  7. Maak school iets leuker door leuke schoolspulletjes te kopen. Je kan natuurlijk ook zelf je schoolspullen versieren: Plak leuke plaatjes in je agenda, en foto's van jou en je vriendinnen. DIY je eigen etiketten voor op je schriften en zet leuke quotes op je boeken.
  8. Bekijk leuke back to school-video's zodat je weer zin krijgt in school (tot zover dat kan) en leuke inspiratie krijgt voor outfits, make-up en 'hairstyles'.

  9. Wees trots op jezelf. Je gaat naar school, je haalt voldoendes (hopelijk), je doet je best, je maakt je huiswerk (dat is wel de bedoeling oke), je leert voor je toetsten (ja dit ga je doen). Dat is heel wat, en daar mag je best trots over zijn.
Hopelijk kunnen jullie deze tips gebruiken, en vonden jullie het leuk om te lezen! Wanneer ga jij naar school? Laat het weten in de reacties hieronder! 
Veel succes in het nieuwe schooljaar, ene vergeet niet om goed je best te doen!

Liefs,
Annerieke
✿✿✿

4 opmerkingen:

  1. Hey! Ik heb je genomineerd voor de Sunshine bloggeraward! :)

    Liefs

    jasmijnmeiqi.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne tips! Ik pak altijd mijn tas de avond van tevoren in. Ik heb genoeg ochtenden gehad dat ik 1. Niet al m'n boeken kon vinden
    2. Niet al m'n schriften kon vinden
    3. Dat ik ├╝berhaupt mijn tas niet kon vinden
    4. Dat ik eerst moest gaan bedenken welke vakken we ook al weer hadden.
    Niet zo heeeel handig, haha. Daarom is het echt een aanrader om je tas alvast in te pakken voor je gaat slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Jasmijn Meiqi

    Hey,
    Dankje, ik ga hem binnenkort doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @eline

    Dankjewel! Ik pak ook altijd mijn tas van tevoren in, het is echt niet fijn om je te stressen in de ochtend haha!


    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!