27.8.14

ZO ONTWIKKEL JE JE EIGEN STIJL

Mijn eigen kledingstijl ontwikkelen was iets waar ik een paar jaar geleden van droomde. Oke dat is misschien een beetje overdreven haha, maar het leek me wel echt heel leuk. Ik dacht namelijk dat ik niet een eigen kledingstijl had. Achteraf een rare gedachte, want iedereen heeft zijn eigen stijl. Maar ik ben erachter gekomen dat ik me erin heb ontwikkeld, en daar ben ik heel blij mee. Als ik winkel met Juliet (mijn beste vriendin) dan zegt ze vaak: 'ohhhh dat is echt een annerieke-shirtje' Dat vind ik zo leuk om te horen, want dat betekent voor mij dat ik mijn eigen kledingstijl heb ontwikkeld, en dat mensen dat herkennen kunnen.


DISCLAIMER: DE RECHTEN VAN DE AFBEELDINGEN GAAN NIET NAAR MIJ

Het is trouwens niet zo dat ik toen kleren droeg die ik niet mooi vond hoor, ik vond niet dat het bij me paste. Sommige kledingstukken vond ik leuker dan andere, maar ik wou graag een kast vol kleding waar ik helemaal blij mee was, en die ook leuk bij mij stonden. En dat is mij nu (voor een groot deel) gelukt. Ik heb ook gemerkt dat als je je fijn voelt over hoe je eruit ziet, en dus ook je kledingstijl, dan voel je meer zelfvertrouwen. En dat is natuurlijk altijd goed! Dus daarom deel ik graag met jullie wat tips! 

1. SHOPPEN! 
Misschien niet zo budget-proof, maar wel de beste tip om je kledingstijl te ontwikkelen.

2. Foto's bekijken
Zoek foto's op google of in tijdschriften van outfits die je mooi vind, bekijk ze goed, en bedenk wat je er mooi aan vind.

3. Verschillende kledingwinkels
Kijk in kledingwinkels die totaal verschillend zijn, en bedenk wat je vind van de kleding. Vind je het mooi? Past het bij jou? En je moet daar niet te moeilijk over na denken. Als jij in een winkel loopt, dan weet je waarschijnlijk bij je  eerste indruk al wat je ervan vindt.


4. Zoek online op webshops
Als je echt niet weet wat je leuk vind, dan zijn online webshops ideaal. Je kan namelijk heel snel heel veel winkels, en heel veel kleding bekijken. Dat scheelt weer tijd! 


5. Beoordeel kledingstijlen
Er zijn een paar standaard kledingstijlen die veel voorkomen (Bijvoorbeeld: hipster, girly, boho, chique, casual, vintage) Zet er voor jezelf eens een paar op een rijtje en bedenk wat je er van vind door jezelf steeds af te vragen: 'Zou jij dit dragen?' (Haha dat rijmt)


6. Volg fashionbloggers
Er zijn vast bloggers waarvan je vind dat zij een hele mooie kledingstijl hebben, en niemand houd je tegen om hun te volgen. Super handig voor fashion inspiratie! Het is handig om veel verschillende bloggers te volgen met verschillende stijlen, des te sneller ontdek je wat jij leuk vindt! (De foto hieronder is van Kenza)


Dat waren alle tips, hopelijk kunnen jullie ze goed gebruiken! Mij hebben ze in ieder geval wel goed geholpen om mijn eigen stijl verder te ontwikkelen. Ene, vergeet niet, dat iedereen een eigen stijl heeft!

Liefs,
Annerieke
✿✿✿

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!