8.6.14

ijsjes maken (DIY)

Het is heerlijk weer buiten, en dat betekent: ijsjes!  En wist je het super gemakkelijk is om zelf (water)ijsjes te maken? Laten we snel beginnen!

DISCLAIMER: DE RECHTEN VAN DEZE AFBEELDING GAAN NIET NAAR MIJ


Wat ben je nodig?
 ✿ ijsvormpjes
 ✿ sinaasappelsap (zelfgemaakte is het lekkerste)
 ✿ een siroop (ik heb diksap gebruikt)
 ✿ water
 ✿ een diepvries

stap 1- Doe een beetje sinnaasappelsap in de vormpjes, ongeveer tot de helft.



stap 2- Schenk de siroop erbij. Je doet iets minder dan wat je in een glas ranja zou doen.


stap 3- Nu vul je de rest van het vormpje met water. Zorg wel dat je het niet helemaal vult, maar een randje over houdt.



stap 4- Nu doe je de dopjes, (geen idee hoe die dingen heten haha) op het de vormpjes. Daarna zet je je        ijsjes in de diepvries voor ongeveer 3/4 uur.



stap 5- Haal je ijsjes voorzichtig uit de vormpjes, en smullen maar!



Je kunt deze ijsjes heel goed variëren met andere ingrediënten. Weet jij een leuke variatie? Of heb jij deze ijsjes zelf ook gemaakt? Laat het achter in de reacties! 


2 opmerkingen:

  1. Coole paraplutjes! Ik heb van die dingen van de hema en doe er ranja, yoghurt, smooties en ook sinaasappelsap in! mmm....
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cool die paraplutjes! Zelf heb ik van die ijsmakers van de hema waar ik yoghurt, ranja, smooties en ook sinaasappelsap in gooi. mmm..

    BeantwoordenVerwijderen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!