2.5.14

DE VISGRAAT VLECHT



Vandaag laat ik jullie een hairtutorial zien. Iedereen kent denk ik de visgraat vlecht wel, maar niet iedereen weet hoe je hem zelf kan maken. De visgraatvlecht is een van mijn favoriete haarstijlen omdat het er mooi, en ook wel een beetje moeilijk uit ziet, maar eigenlijk heel makkelijk is om te maken! Laten we snel beginnen, zodat ook jullie weten hoe je de visgraat kan maken!
DISCLAIMER: DE RECHTEN VAN DE AFBEELDINGEN GAAN NIET NAAR MIJ
fishtail braid | Tumblr

Als eerste doe je al je haar naar 1 kant. 
Het kan over je schouder als je een schuine vlecht wil (deze is makkelijker om te maken) of je doet al je haar naar achteren. Naar achteren vind ik persoonlijk mooier lijken, maar het is ook moeilijker.

Dan verdeel je je haar in 2 gelijke lokken. Zorg dat ze gelijk zijn, anders dan mislukt je vlecht straks.

Pak een klein plukje van een van de lokken en breng hem naar de andere lok. Zorg dat je het plukje van de buitenkant van de lok pakt, en naar de binnenkant van de andere lok brengt. (Het klinkt nu een beetje abracadabra, maar het is makkelijk als je het eenmaal onder de knie hebt!) Belangrijk als je wilt dat je vlecht er strak uit ziet, en niet losjes is, is dat je de vlecht regelmatig aantrekt. Je houdt dan in je ene hand de ene pluk en in de andere hand de andere pluk vast en duwt je handen voorzichtig een beetje uit elkaar.

Herhaal de vorige stap, net zolang totdat je haar eindigt.  Of waneer er plukjes uitsteken. (Als je laagjes in je haar hebt, is het moeilijk om helemaal tot het einde door te vlechten!)

Doe een elastiekje om je haar aan het einde van de vlecht. Tja, dat was vanzelfsprekend.

Klaar is kees! Hopelijk vonden jullie dit handig, vraag het gerust als je nog vragen hebt! 

Hier nog een foto zodat je goed kan zien hoe het moet!



Liefs, Annerieke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!