27.4.14

How to be on time in the morning


 We kennen allemaal wel de momenten dat we moeten racen om niet te laat te komen. En eigenlijk maar 3 seconden hebben voor ons haar, make-up en outfit, maar er toch goed uit willen zien. Daarom heb ik hier voor jullie een aantal tips, zodat voortaan iedereen optijd kan komen!
DISCLAIMER: DE RECHTEN VAN DE AFBEELDINGEN GAAN NIET NAAR MIJ
-De eerste stap is je wekker optijd zetten.-
Hoe weet je wanneer je je wekker moet zetten? Denk goed na hoeveel tijd je denkt nodig te hebben in de morgen, en hoelaat je weg moet, en schat dan een tijd in. Heb je altijd te weinig tijd? Dan is het verstandig om je wekker 10 minuten eerder te zetten, dan weet je zeker dat je tijd genoeg hebt.
-Kom optijd je bed uit.-
Behalve je wekker zetten, is het belangrijk dat je ook daadwerkelijk uit je bed gaat om die tijd. Verslaap jij je vaak, dan is deze tip perfect voor jou:
Zelf val ik altijd bijna weer in slaap vlak nadat ik wakker ben geworden, dus ik zet altijd 2 wekkers. De eerste zet ik om de tijd dat ik uit bed moet, en de tweede 5 minuten later. Zo weet ik zeker dat als ik me verslaap, ik binnen 5 minuten weer wakker wordt. Als je dan wel wakker kan blijven, zet je ze beide uit wanneer je uit bed gaat!
-Pak je tas de avond van te voren in-
Ik weet dat veel meiden totaal geen problemen hebben met dat in de ochtend doen, maar ik raad het toch af. Omdat als je het al van te voren doet, je zeker weet dat je geen dingen op het laatste moment kwijt raakt.
(Eigenlijk zijn de komende tips best wel hetzelfde dus ik vat ze even samen haha) 
-Bedenk van tevoren wat voor kleding je aan wilt gaan doen, en leg ook je make-up vast klaar. -
Zo hoef je niet in de morgen te zoeken naar die ene broek die in de wasmand ligt, of die mascara die nog bij je vriendin ligt. 
-Douche niet in de ochtend-
Het kost heel veel tijd, en je zit dan met je natte haar. En als je in de avond douchet, dan kun je ook langer uitslapen (:
-Als je laat bent, doe dan niet te lang over je make-up en haar-
Hup snel een borstel door je haar en wat mascara is meer dan genoeg als je laat bent. Je kan natuurlijk ook zonder make-up naar school of je werk, dus dat mag je helemaal zelf beslissen hoor (:
-Als je moet fietsen naar school of je werk, ga dan iets vroeger weg als nodig. 
Waarom? Nou, het is verstandig om eerder als de bel op school te zijn. (tenzij rennen je hobby is) En ook heb je kans dat er hele stevige wind staat, waardoor je langer onderweg bent.
-Een vaste volgorde-
Het is slim om een vaste volgorde te hebben, die je elke dag doorloopt. En het klinkt heel raar, maar in welke volgorde je iets doet maakt echt verschil. Zelf begin ik met mijn kleding aandoen, dan komt mijn make-up, mijn haar, ontbijt en tenslotte poets ik mijn tanden.


HEB JIJ NOG TIPS? LAAT ZE ACHTER IN DE REACTIES!
Liefs,
Annerieke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!