27.4.14

Selfie tips



Een selfie is iets wat iedereen wel kent, en stiekem maken we ze ook best vaak (; Op facebook, instagram, snapchat, overal kom je selfies tegen. Een tijd geleden is zelfs 'selfie' als nieuw woord van het jaar gekozen! Maar toch is het nog best lastig om een mooie selfie te maken.. Daarom hier voor jullie 10 selfie-tips!

DISCLAIMER: DE RECHTEN VAN DE AFBEELDING GAAN NIET NAAR MIJ

1~ Zorg dat je een goede camera gebruikt. 
Wat hebben we nou aan een onscherpe foto? Een fotocamera doet het vaak het beste, maarja we gebruiken nou eenmaal het liefst ons mobiel. En de ipad mini, waauw die maakt hele scherpe foto's!
2~ Ga voor een mooie achtergrond staan.
 Persoonlijk vindt ik het het mooist als een foto buiten is gemaakt, maar je kan natuurlijk ook een effen achtergrond nemen ( een witte muur bv. )
3~ Zorg voor goede belichting! 
Kijk waar je het mooiste licht hebt, met je rug naar het raam? Of juist andersom? Of gebruik je een lamp als schijnwerper? Maak een paar proef-foto's en kijk waar het licht het mooiste is.
4~ Je houding is belangrijk als je een mooie foto wil maken. 
Doe je je rechterschouder naar voren, of kantel je je hoofd naar links? Of ga je juist recht voor de camera staan?
5~ Zorg voor een mooie gezichtsuitdrukking!
 Lach je lief, kies je voor een bigsmile met tanden, of kijk je liever sirieus? Persoonlijk vind ik lachen het mooiste, maar sommige mensen kunnen met een sirieuze blik heel mooi de aandacht naar hun ogen trekken! 
6~ Stel je camera scherp. 
Klik op de zone waar je je foto het scherpst wil hebben, zo voorkom je dat je camera focust op de muur achter je...
7~ Ennn KLIK ! 
Nu maak je zoveel mogelijk foto's zodat je zeker weet dat er een mooie tussen zit (;
8~ Zoek de foto uit die je het mooiste vindt.
9~ Bewerk je foto 
 Het is een keuze, maar ik kies er zelf altijd voor om mijn foto te bewerken. Je hoeft heus niet je hele gezicht te fotoshoppen, maar kies bijvoorbeeld een mooi effect, of maak die ene pukkel onzichtbaar. Mijn favoriete fotobewerk-sites zijn: www.picmonkey.nl en www.ipiccy.com
10~ Plaats je foto op facebook, instagram.. wat je wilt !

Liefs,
Annerieke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Heel lief dat je een reactie achterlaat, je maakt me er heel blij mee!